آیت‌الله سید عزیز‌الله امامت کاشانی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله سید عزیز‌الله امامت کاشانی شب گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس آیت‌الله سید عزیز‌الله امامت کاشانی شب گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی مدتی است به دلیل بیماری قلبی و ریوی در بیمارستانی در کاشان بستری بود که شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

تولد در کاشان در سال ۱۳۰۶/ هجرت به کربلا برای تحصلیل علوم دینی

آیت‌الله امامت کاشانی ۱۳۰۶ شمسی در کاشان دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیل علم در مدارس جدید مشغول آموختن علوم دینیه نزد برادر بزرگوارش آیت‌الله سیدفضل الله امامت ادبیات عرب و منطق را فرا گرفت و سپس در محضر پدر بزرگوارش شروع به آموختن فقه و اصول کرد. وی همچنین در محضر آیت‌الله سیدحسین رضوی مکاسب مرحوم شیخ انصاری، فصول و کفایه و منظومه سبزواری و شرح تجرید و ریاض را فرا گرفت و بعد از مهاجرت به عتبات عالیات در درس فقه مرحوم آیت‌الله‌العظمی آقای حاج میرزا مهدی شیرازی در کربلا شرکت کرد و از ایشان اجازه اجتهاد گرفت و سپس به محضر درس علمای نجف مشرف شد و بهره های فراوانی کسب کرد.

تلمذ از محضر آیت‌الله میلانی و بزرگان حوزه در خراسان

این مجتهد شیعه پس از آن به مشهد مقدس مشرف شدند و از محضر درس فقه آیت الله میلانی و حاج میرزا احمد کفایی شرکت کرد و از جلسه درس عالم عارف حاج سید ابوالقاسم بلخی بهره جست و بخشی از فلسفه و حکمت را فرا گرفت، پس از آموختن علوم حوزوی به کاشان مراجعت کرد و مشغول تبلیغ و ارشاد مردم شد و در حد توان به حل گرفتاری‌ها و مشکلات مردم همت گمارد.

کسب اجازه روایت و اجتهاد از ۱۰۰ عالم و تألیف ۴۰ کتاب ارزشمند

آیت‌الله امامت از محضر نزدیک به ۱۰۰ نفر از عالمان و بزرگان معاصر در نجف و ایران اجازه روایت و اجتهاد دریافت کرده و بیش از ۴۰ عنوان کتاب ارزشمند تألیف کرده بود. ایشان گذشته از تدریس و تربیت شاگردان فراوان، با احداث بناهای خیریه، کمک به فقرا و نیازمندان، برگزاری جلسات تفسیر قرآن و گره گشایی از امور مادی و معنوی مردم کاشان، محبوب مردم این دیار بود.

وی سرانجام شب گذشته در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر