گزارشی از مرحله نهایی داوری مسابقه اذان گویی

۱۲۵ اثر در دو بخش نوجوانان و بزرگسالان به مرحله داوری مسابقات سراسری اذان برج میلاد رسیده است و برگزیدگان نهایی بزودی از سوی هیأت داوری اعلام خواهند شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، فراخوان مسابقه سراسری اذان برج میلاد، همزمان با ماه مبارک رمضان با محوریت اذان‌های زنده انجام شد. این مسابقات در راستای اهداف توسعه فرهنگ قرآنی،  ترویج، تعمیق و گسترش فرهنگ اذان بوده و با محوریت اذان‌های زنده در بین علاقمندان به ویژه نوجوانان و جوانان کشور برگزار شد.

۱۲۵ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که از این تعداد تیم داوری ۱۳ اثر را در بخش نوجوان و ۱۶ اثر را در بخش بزرگسال انتخاب نمود و در نهایت برندگان این دوره طی مراسمی در روز ۲۲ خرداد ماه همزمان با آغاز دهه کرامت که به صورت مجازی در برج میلاد برگزار می شود اعلام خواهد شد.

 نخستین دوره مسابقات مجازی اذان با عنوان «به بلندای آسمان» به همت برج میلاد و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

قرار است در راستای حمایت از این رویداد و ترویج قرائت اذان‌های حلقومی و زنده، قرائت اذان نفرات برگزیده بر فراز برج میلاد تهران اجرا و به صورت حرفه‌ای ضبط و تولید شود.

 داوری این دوره از آثار بر عهده استاد رحیم خاکی، استاد احمدی وفا و مهدی عباس نژاد از قاریان مطرح کشور است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر