عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با ولادت علی بن موسی الرضا(ع)

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت دهه کرامت گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌ها همزمان با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از جمله اقدامات نهاد در این محسوب می‌شود.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا،«هادی آشتیانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در خصوص برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت دهه کرامت گفت: به منظور بزرگداشت این ایام که با محوریت شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت (ع)» در سراسر کشور برگزار می شود برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در نظر گرفته ایم.

ادامه داد: بر این اساس آغاز فعالیت یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با ایام پربرکت دهه کرامت مصادف شده است؛ همچنین برنامه‌های فرهنگی دیگری همچون برگزاری ویژه برنامه محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با محوریت تولیت آستان‌های مقدس در خراسان رضوی، قم و فارس؛ برگزاری ویژه برنامه‌های بصیرتی و هم‌افزایی محافل قرآن و عترت نهاد؛ انتشار محتواهای تولیدی متناسب با دهه کرامت در فضای مجازی با استفاده از هشتگ‌های مناسب (شامل نام کتاب و نویسنده) و هشتگ‌های اختصاصی (#باکریمان، #امام رضا، #حضرت_معصومه، #شاهچراغ، #دهه_کرامت، #نهاد_کتابخانه_های_عمومی_کشور) از جمله فعالیت‎های نهاد در این دهه خواهد بود.

وی همچنین از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خبر داد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های فعالیت‌های حضوری، تمامی برنامه‌ها و اقدامات ارزشمند فرهنگی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

آشتیانی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های ما آذین‌بندی و فضاسازی کتابخانه‌های عمومی کشور است و با استفاده از شعار و عناوین روزهای دهه کرامت و اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی فعال خواهیم بود. همچنین امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی برای این ایام با برکت در نظر گرفته‌شده که می‌توان به برنامه‌های اختصاصی با موضوع عفاف و حجاب، مساجد، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ... اشاره کرد.

وی افزود: معرفی و ترویج منابع مرتبط با ائمه اطهار(ع) و سایر امام زادگان متناسب با نامگذاری ایام دهه؛ جلسات محافل ادبی در وصف ایام؛ استفاده از ظرفیت محافل قرآن و عترت؛ اطلاع‌رسانی گسترده به منظور جلب مشارکت و دعوت به شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی؛ نشست‌های کتابخوان و نمایشنامه‌خوانی با سلسله موضوعات مرتبط؛ مسابقات کتابخوانی از کتب مرتبط؛ جلسات معرفی، نقد منابع مرتبط و جلسات مطالعاتی نیز بخش دیگری از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان گفت: بخش دیگری از برنامه‎های نهاد برگزاری جشن‌های ایام میلاد با مراکز فرهنگی پیرامون کتابخانه؛ بازنمایی و ترویج منابع موجود با موضوعات مرتبط؛ گرامیداشت مدافعان حرم و جریان مقاومت در ایام دهه کرامت به ویژه شهید قاسم سلیمانی و جلسات مشاوره گروهی با محوریت سبک زندگی ائمه رضوی خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر