اجرای طرح ملی ۱۴۵۵ در رادیو قرآن

پانزدهمین سال اجرایی طرح ملی ۱۴۵۵ از سوی شبکه رادیویی قرآن با محوریت حفظ و مفاهیم ۷۰ آیه از قرآن کریم برگزار می‌شود.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، در این طرح که امسال پانزدهمین سال اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد، قرار است به مدت ۷۰ روز در فصل تابستان، مفاهیم ۷۰ آیه موضوع محور از قرآن کریم طی ۱۰ هفته برای مخاطبان تبیین شده و روش های حفظ آن به وسیله کارشناسان رادیو قرآن ارائه شود.
به لحاظ موضوعی هفته اول؛ موضوع بشارت و آینده روشن، هفته دوم؛ امید به مغفرت و گشایش مادی و معنوی، هفته سوم؛ مهربانی، برّ و احسان، هفته چهارم؛ شکر، هفته پنجم؛ ولایت و ولایت‌پذیری، هفته ششم؛ خانواده، هفته هفتم؛ زیست مجازی، زیست حقیقی، هفته هشتم؛ تواصی به حق، هفته نهم؛ حق الناس و هفته دهم؛ عقل، فکر و علم پیش‌بینی شده است
در طرح ملی ۱۴۵۵ که امسال با محوریت قرآن، امید و زندگی برگزار می‌شود، رادیو قرآن بخش مهمی از جدول پخش خود را به این طرح اختصاص داده است.
برنامه "درسنامه حفظ " با محوریت طرح ۱۴۵۵ و کارشناسی آقایان بحرالعلوم و میرباقری هر روز ساعت ۹ صبح پخش می‌شود و فرازهای تلاوت این آیات همراه با ترجمه نمایشی قرآن کریم در فواصل برنامه‌های شبکه زینت بخش آنتن رادیو قرآن خواهد بود.
برنامه صبحگاهی تسنیم نیز هر روز ساعت ۷ صبح ، برنامه زنده " قرآن و زندگی " ساعت ۱۰ صبح ، برنامه زنده "والعصر" ساعت ۴/۱۵ بعدالظهر و برنامه زنده " محله تلاوت " ساعت ۶ بعدالظهر، برنامه‌های خود را تحت تآثیر طرح ۱۴۵۵ و در خدمت این طرح ملی و قرآنی تنظیم کرده اند.
مفاهیم آیات هفتادگانه در طرح ملی ۱۴۵۵به وسیله کارشناس قرآنی حجت‌الاسلام حمید محمدی تبیین می‌شود و روش‌ها و تکنیک‌های حفظ آیات نیز توسط کریم دولتی به مخاطبان این طرح ملی آموزش داده می‌شود.
از دیگر فعالیت‌های روزانه شبکه رادیویی قرآن می‌توان به طرح سوال پیامکی در طول جدول پخش رادیو قرآن و تبلیغ از طریق سایت و فضای مجازی اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، تمامی شبکه‌های رادیویی سازمان صدا و سیما با محوریت شبکه رادیویی قرآن طرح ملی ۱۴۵۵ را با پخش آیتم های کوتاه یک دقیقه‌ای و سه دقیقه‌ای برگزار می‌کنند و اجرای این طرح از روز گذشته، پنجم تیر ماه آغاز شده است.
انتهای پیام

ارسال نظر