کنگره أمنا الرسل گامی برای افزایش هم افزایی حوزه های علمیه قم ونجف

دبیر کنگره أمنا الرسل این کنگره را گامی در جهت افزایش تعامل حوزه های علمیه قم و نجف دانست.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، دبیرکنگره علمی أمنا الرسل، در نشست خبری این کنگره که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، در رابطه با اهداف برگزاری کنگره علمی أمنا الرسل عنوان کرد: این کنگره در راستای تعاملات علمی بین حوزه های علمی به ویژه حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف برگزار شده است.
وی ادامه داد: از فعالیت حوزه علمیه نجف حدود هزار سال می‌گذرد و بزرگان زیادی را پرورش داده است همچنین حوزه علمیه قم هم در صد سال اخیر و بعد از ورود آیت الله حائری فعال شده و در چهل سال اخیر نیز آثار آن رو به رشد بوده است.
وی افزود: کنگره امناالرسل زمینه ای را فراهم می‌کند که تعاملات علمی این دو حوزه علمیه بیش از گذشته تقویت شود همچنین این دو حوزه بزرگان زیادی پرورش داده اند که آثار و روش‌های علمی، اخلاقی و تربیتی آنها برای طلاب دانشگاهیان و اندیشمندان جهانی قابل ارائه است و این کنگره در راستای معرفی این اسوه ها است.
دبیرکنگره علمی أمنا الرسل بابیان اینکه دبیرخانه ایندبیرکنگره علمی أمنا الرسل بابیان اینکه دبیرخانه این کنگره در حوزه علمیه قم تشکیل شده و آیت الله اعرافی رئیس این کنگره هستند، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه، حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی، سازمان اوقاف، موسسه کتاب شناسی شیعه و...ازجمله ارکان اصلی این کنگره در قم هستند.
وی با اشاره به اینکه آیت الله محمد مهدی موسوی الخرسان به عنوان اولین شخصیت برای محورمعرفی و تکریم بزرگان حوزی انتخاب شدند، ادامه داد: ایشان در ۷۰ سال تحقیقات فراوانی انجام دادند و حدود ۶۰ جلد آثار چاپ شده و ۶۰ جلد هم آثار چاپ نشده دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر