امام جمعه بوشهر: این استان به مجتمع قرآنی نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به فعالیت‏‌های قرآنی و انتخاب این استان به عنوان نخستن پایتخت قرآنی کشور می‏‌طلبد، مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در بوشهر احداث شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در آیین رونمایی از اساسنامه مجمع قرآنیان استان بوشهر که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مجتمع آدینه برگزار شد افزود: انتظار است با حمایت‎‌های رئیس سازمان تبلیغات این گام مهم با خرید زمین آغاز و آرام آرام عملیات اجرایی آن پیش برود زیرا تحقق این مهم در تبدیل بوشهر به ظرفیت گردشگری قرآنی ایران  موثر خواهد بود.

وی اظهارداشت: اعلام مواضع پیش برنده، صریح و به موقع نسبت به رویدادهای قرآنی و دیگر جریانات فرهنگی و سیاسی کشور و این استان، لحاظ تدابیر مناسب و جهت دهی به جریان ها و فعالیت‌‌های قرآنی، ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیت‎‌های قرآنی از جمله اهداف طرح مجمع قرآنیان استان بوشهر است.

صفایی بوشهری ادامه داد: ارزیابی فعالیت‎‌های قرآنی در سطح‎‌های استانی و شهرستانی و برقراری تعامل و راهکارها، مشاوره اجرایی، ایجاد بازوی اجرایی برای توانمندسازی نهادهای متولی امور قرآنی از دیگر هدف‎‌‌های این طرح است.

وی اضافه کرد: گروه هدف مجمع قرآنیان استان بوشهر نخبگان، استادان، مدیران و فعالان قرآنی استان بوشهر است که برگزاری نشست‌‌های آن نیز در مکان‌‌های عمومی و مردمی پیش بینی شده است.

صفایی بوشهری یادآور شد: انسان بدون قرآن فاقد هدایت الهی است و از این کتاب آسمانی بهره‌‌ای نخواهد برد.

وی اظهار داشت: قرآن از دیرباز در همه بخش‌‌های استان بوشهر نمود داشته است و قرآن محوری از ویژگی‌‎‌های کهن این استان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز  گفت: جای مجتمع بزرگ قرآنی در بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران خالی است که با توجه به جایگاه بوشهر باید نسبت به این مهم اهتمام جدی ایجاد شود.

حجت الاسلام محمد قمی افزود: احداث این مجتمع از لحاظ گردشگری مذهبی نیز منجر به بهره‌‌مندی استان‌‌های مختلف و بویژه همجوار بوشهر خواهد شد.

وی اظهار داشت: با این حال در شرایط که این روزها بخش قابل توجهی از فعالیت بخش‌‎های مختلف به فضای مجازی سوق پیدا کرده می‌‌طلبد از این ظرفیت نیز نهایت استفاده صورت گیرد.​

ارسال نظر