وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات، راهبری برنامه‌های مذهبی و سیاسی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از وظایف این شورا را سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های ملی، مذهبی و سیاسی دانست و گفت: سازماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌ها از وظایف شوراست.

به گزارش روز چهارشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آیت الله احمد جنتی در مراسم معارفه قائم مقام این شورا گفت: کسی که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد باید هماهنگی‌های لازم را با تمام کارکنان این نهاد و نهادها و سازمان‌های عضو این شورا برقرار کند تا با یاری خدا با وفاق، همدلی و همکاری مطلوب قدم‌های شایسته‌ای را در راستای انجام وظیفه تشکیلاتی و اهداف متعالی شورا برداریم.

وی با تشکر از تلاش های نصرت الله لطفی افزود: از آقای (مجتبی) اشجری نیز بابت قبول مسئولیت مهم و خطیر قائم مقامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکر می کنم و امیدوارم وظایف محوله را تا آنجا که اسلام و نظام اجازه دهد، به سر مقصد منظور برساند.

نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مسئولان باید در ابتدا وظایف شرعی و در گام بعدی وظیفه تشکیلاتی خود را به درستی انجام دهند که این مهم نیازمند برگزاری جلسات متعدد و فعالیت‌های اجرایی است. در هر مجموعه‌ای نیروهای خدمتگذار و صادق، بسیار باارزش هستند و امیدواریم جناب آقای اشجری با توجه با تدابیر مدیریتی خود بتوانند در تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی و رعایت موازین شرعی در انجام وظایف محوله، گام‌های شایسته ای را در کنار نیروهای متدین و خدوم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بردارند. 

وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات، راهبری برنامه‌های مذهبی و سیاسی است

اعتماد مردم به شورای هماهنگی

حجت الاسلام مجتبی اشجری گفت: کارکنان خدوم این شورا با کمترین امکانات، زمینه ساز بزرگ ترین حماسه‌ها و ماندگارترین صحنه های انقلاب اسلامی شدند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعتماد به دست آمده مردمی را مدیون تبعیت از دستورات مقام معظم رهبری و هدایت های مدبرانه آیت الله جنتی است.

وی افزود: از سال ۱۳۵۹ که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت، نشیب و فرازهای فراوانی داشته است و الحمدلله، امروز این شورا توانسته اعتماد زیادی را در نزد مردم به دست آورد و این اعتماد، به سبب تبعیت کارکنان خدوم مجموعه شورا از دستورات مقام معظم رهبری و هدایت های مدبرانه آیت الله جنتی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آن در برگزاری مراسم افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا و ضرورت تعطیل ناپذیری مراسم، فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مناسبت ها، بر اساس سلامت محوری و با ابتکار و خلاقیت، شکل نو و تازه ای گرفته و این نشان داد که مناسبت های انقلاب اسلامی تعطیل بردار نیست.

وی با تاکید بر این که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جایگاه خود را در میان عام و خاص پیدا کرده است اظهار داشت: به صراحت باید بگویم کسانی که به دنبال انحراف و تضعیف این نهاد مولود انقلاب اسلامی هستند، بدانند انحراف و تضعیف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نتیجه بخش نخواهد بود. مقام معظم رهبری درباره جایگاه و اهمیت شورای هماهنگی فرمود اگر ما این شورا را نداشتیم، بی شک ناسازگاری ها و اشکالات فراوانی در راه اندازی و اداره مراسم مختلف شاهد بودیم. الحمدلله این شورا بوده و به همین دلیل است که این شورا باید بماند.

اشجری افزود: این جمله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سند معتبر و گواهی آشکار بر کارآمدی و ماندگاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی اضافه کرد: ماموریت مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی با استفاده از ظرفیت ایام الله و مناسبت هاست، که ان شاء الله موجب آمادگی برای طلوع خورشید ولایت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

اشجری چهارشنبه گذشته با حکم آیت الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان قائم مقام این شورا منصوب شد. وی تا کنون به عنوان رئیس شورای هماهنگی استان گیلان فعالیت می کرد. این انتصاب به دنبال پایان ماموریت و آغاز بازنشستگی نصرت الله لطفی صادر شد. 

ارسال نظر