خدمت به امام رضا(ع) در خدمت‌رسانی به زائران ایشان تجلی می‌یابد

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خدمت به امام رضا(ع) در خدمت‌رسانی به زائران ایشان تجلی می‌یابد، گفت: زمینه خدمت‌رسانی بسیار گسترده است و هرکس می‌تواند متناسب با تخصص و توان خود به عنوان خادم امام رضا(ع) عمل کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار درخصوص شعار تجلی شعار«همه خادم‌الرضاییم» در حوزه دینی اظهار کرد: خدمت در فرهنگ قرآنی و اسلامی، موضوعی بسیار مهم و ارزشمند به شمار می‌رود. خدمت به امامان معصوم و امام رضا(ع) در واقع در خدمت‌رسانی به زئران ایشان تجلی می‌یابد و در راستای توسعه و تقویت فرهنگ رضوی خواهد بود. امام رضا(ع) در خصوص اهمیت این مسئله می‌فرمایند، «پس از ایمان به خدا و رسول خدا و اعتراف به حقوق اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، خدمت به مردم و معاونت و یاری رساندن به برادران دینی مهمترین روش‌ شکرگزاری نعمات خداوند محسوب می‌شود که سعادت، رشد و بالندگی را به دنبال دارد».

وی ادامه داد: مفهوم خدمت بسیار وسیع و گسترده است که شامل خدمات مادی و معنوی- فرهنگی می‌شود. به این معنی که تمام افراد می‌توانند در این روزها خادم‌الرضا باشند و فضای حرم مطهر رضوی و شهر مشهد را در جهت حضور و پذیرایی از زائران فراهم سازند. به گونه‌ای که خادمان حرم مطهر رضوی، مجاوران و ساکنان شهر مشهد و ... با احترام کامل و اخلاق عالی اسلامی و همراه با عشق، علاقه و ارادت خادم و راهنماء زائران باشند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: همچنین خدمات علمی- فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و افراد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و ... به ترویج و تبلیغ فرهنگ امام رضا(ع) بپردازند. همانطور که امام رضا(ع) نیز با بیان اینکه «آشنایی مردم با کلام و فرهنگ ما، تبعیت از ما و سیره ما را به همرا خواهد داشت» به این موضوع اشاره کرده‌اند. لذا یکی از عرصه‌های خدمت به امام رضا(ع)، خدمت‌رسانی علمی و ترویج زیبایی‌های کلام و فرهنگ ایشان به حساب می‌آید.

شریعتی‌تبار عنوان کرد: خدمت هر فردی متناسب با شغل و حوزه فعالیت، تخصص و توان فرد است، بر این اساس کارشناسان دینی و مذهبی می‌توانند در راستای تولید آثار، سخنرانی‌های خود را همراه با تحقیق و پژوهش بیشتری انجام داده و به صورت قاطع و مستند بیان کنند و همچنین چگونگی ارائه این اطلاعات را مورد بررسی قرار دهند تا فرهنگ زیبا و اطلاعات مفید سیره امامان معصوم به درستی بازتاب داشته باشد. رسالت کارشناسان مذهبی، شناخت دقیق و عمیق فرهنگ رضوی و همچنین نشر و ترویج این فرهنگ با بیانی مناسب به مخاطبین است.

وی خاطرنشان کرد: شعارخوب همراه با عمل شایسته، قطعا بر اعتماد و رضایت زائران و مجاوران که ممکن است به صورت حضوری و یا از راه دور به زیارت امام رضا(ع) می‌پردازند، اثرگذار خواهد بود. بنابراین شعار زیبای «همه خادم‌الرضاییم» لازم است در مقام عمل نیز تحقق یابد و مخاطبین به شایستگی به وظایف مربوطه عمل کنند تا زیارت امام رضا(ع) در شرایط موجود و با توجه به محدودیت‌ها جذابیت بیشتری پیدا کند.

این کارشناس مذهبی افزود: وجود نعمت امام رضا(ع) و همسایگی مردم ایران و خراسان با امام رضا(ع)، توفیقی است که شکرگزاری آن در گرو تلاش ما در جهت توسعه و تقویت ظرفیت وجودی خود برای بهره‌مندی از این نعمات و گنجینه‌های فرهنگ و سیره امامان رضوی است.

انتهای پیام

ارسال نظر