چهارمین دوسالانه آموزشی کارشناسان قرآن آموزش و پرورش آغاز بکار کرد

چهارمین دوره دوسالانه آموزشی و توانمندسازی رؤسای ادارات، کارشناسان و کارشناسان مسئول قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، این دوره آموزشی روز دوشنبه با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش، حسن شربتدار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، سیدمجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه شاد آغاز شد و تا ۲۸ مهر ادامه می یابد.

هزار و ۲۰۰ نفر از رؤسا، کارشناسان‌مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان‌ها در این دوسالانه شرکت می‌کنند.

به گفته مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، این دوره با هدف تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های دوسالانه حوزه قرآن و عترت و نماز منبعث از کتاب «ندای رحمت» مجموعه دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها برگزار می‌شود، این کتاب بازه زمانی پنج ساله را دنبال کرده و امسال ششمین سالی است که همکاران تلاش مثمرثمری برای دستورالعمل‌های این کتاب انجام داده‌اند.

محمدرضا مسیب زاده پیش تر به ایرنا گفت: به‌روزرسانی سطح علمی کارشناسان و فراهم شدن زمینه تجربه‌گردانی بین استان‌ها با حضور کارشناسان ۳۲ استان، توسعه‌ مشارکت‌ها و تجلیل از همکاران این عرصه، تجلیل از قرآنیان و فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز را از دیگر اهداف این دوره عنوان کرده است.

وی افزود: رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز به طور ویژه مجریان این برنامه هستند و این دوره از طریق بستر آموزشی شبکه شاد با توجه به بحث حضور و غیاب‌ها و آزمون پایانی با نظم حاکم بر برنامه‌ها برگزار می‌شود.

مسیب زاده با اشاره به توجه ویژه به حوزه عترت و فرهنگ انتظار و مهدویت در برنامه‌های امسال با توجه به اینکه دو نیمه شعبان در آن است، گفت: در زمینه بحث آگهی تبلیغات و کلیپ‌های نمایشی کارهای مناسبی انجام شده است که طی این دوره در اختیار مسئولان و کارشناسان قرآنی قرار می‌گیرد و برنامه‌ها به صورت کوتاه، موجز و اثرگذار انجام می‌شود.  

ارسال نظر