روحانی اهل‌سنت: با علمای شیعه در نشست برادری تفاهم داشتیم

روحانی اهل سنت فعال در شهرستان ریگان گفت: در کارگاه های تخصصی که ذیل همایش گفتمان برادری در جریان است تفاهم خوبی بر سر مسائل با علمای شیعه داشتیم و مسائل مهمی مطرح شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،ابراهیم جناب روز پنجشنبه در حاشیه یازدهمین گفتمان برادری اهل سنت و تشیع استان کرمان در شهرستان قلعه گنج  افزود: در این کارگاه ها کمبودها و نیازهای مهم مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفت و همه طرف ها روی مسائل اجماع داشتند.

وی که خود را امیر جماعت تبلیغات اهل سنت در شهرستان ریگان معرفی کرد با اشاره به نشست های موفق و تاثیرگذار برداری بین شیعه و سنی گفت: این نشست ها در ایجاد وحدت بین مسلمانان بسیار موثر است و باعث ناامیدی دشمنان اسلام می شود.

جناب افزود: دشمنان اسلام در جریان این همایش ها و مراسم متوجه می شوند که بین شیعه و سنی اختلافی وجود ندارد و تفرقه افکنی آنها بی فایده است.

وی با بیان اینکه این همایش ها و نشست ها باید در تحکیم وحدت مذاهب افزایش پیدا کند تاکید کرد: باید جوانان از طریق مساجد، تبلیغات اسلامی و آشنایی با سنت های پیامبر(ص)، در تمامی شئون زندگی ارشاد شوند و اسلام واقعی را در رفتار آنها ببینیم.

این روحانی اهل سنت اظهار داشت: اگر جوانان در زمینه تبلیغات سوء جریان های معاند و دشمنان اسلام توجیه نشوند، احتمال انحراف آنها وجود دارد که علمای اسلام باید بیشتر به این موضوع توجه کنند.

یازدهمین همایش گفتمان آیین برادری با حضور علمای اهل‌سنت و تشیع و سران طوایف استان کرمان صبح روز چهارشنبه در شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوبی‌ترین نقطه این استان گشایش یافت و تا امروز پنجشنبه ادامه دارد.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

ارسال نظر