علمای اهل سنت یکصدا در برابر اهانت به اهل بیت (ع)

بین مسلمانان تفرقه نیفکنید

بین مسلمانان تفرقه نیفکنید

درپی سخنان مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر، علمای اهل سنت سراسر کشور در مواضعی ضمن محکومیت اهانت به اهل بیت (ع) این سخنان را عامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان و همچنین شادی دشمنان اسلام دانستند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، درپی سخنان مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر علمای اهل سنت سراسر کشور در مواضعی ضمن محکومیت اهانت به اهل بیت (ع) این سخنان را عامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان و همچنین شادی دشمنان اسلام دانستند.

در این راستا پویشی هم در سامانه فارس من خبرگزاری فارس به راه افتاد که ظرف مدت کمی امضا‌های این پویش از ۲۲ هزار هم عبور کرد. برای مشاهده پویش از اینجا اقدام کنید.

در این گزارش نظرات علمای اهل سنت سراسر کشور درباره اظهارات مولوی محمدحسین گرگیج تقدیم می‌شود.

قربان محمد اونق عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت

هرچه داریم از پیامبر و آل پیامبر است. محبت اهل بیت (ع) جزو اعتقادات ما می‌باشد و ما اهل سنت از جان و دل اهل بیت (ع) را دوست داریم.

 

عبدالرزاق رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلا

عزت دست خدا است و راه کسب شهرت توهین به مقدسات نیست.

 

عبدالجلیل فرهمند مسئول مدارس علوم دینی شرق گلستان

در حال حاضر کشورهای اروپایی صهیونیسم و آمریکا کسانی هستند که دوست ندارند جهان اسلام و مسلمانان در کنار هم باشند و نباید با حرف‌ها و قلم‌های تفرقه افکن شعله‌های این آتش را افزون‌تر کنیم.

 

ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب

در این جهان وانفسا هرکس به نوعی می‌خواهد به ما ضربه بزند نباید با بیان برخی مطالب ابزار دست دشمن شد و دشمن را خوشحال کرد.

 

ماموستا فائق رستمی امام جمعه سنندج

کسانی که به مقدسات توهین می‌کنند کامل بیگانگان هستند و معذرت خواهی و صدور بیانیه بعد از این توهین‌ها ارزشی ندارد.

 

مولوی دهقان امام جمعه اهل سنت سراوان

محبت اهل بیت پیامبر اسلام (ص) جز لاینفک ایمان اهل سنت است و اگر کسی محبت اهل بیت (ع) را نداشته باشد مؤمن نیست.

 

مولوی مقدسی مسئول حوزه علمیه شهرستان شورک ملکی

قطعاً یکی از موضوعات مهم و مشترک ما محبت اهل بیت پیامبر (ص) است و انتظار پیامبر (ص) از ما همین است و در این خصوص تأکید فراوان هم در روایات و هم در آیات قرآن شده است.

 

عبدالحی میرزا علی امام جمعه آق قلا

نماز جمعه کانون وحدت و همدلی مسلمین است و نباید مباحث سلیقه‌ای و اختلافی در آن مطرح شود.

 

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار

محبت و مودت اهل بیت (ع) بر همه واجب است و بی حرمتی و توهین و جسارت به ساحت ایشان کفر است.

 

محمدامین صفری امام جمعه شهر فراغی گلستان

تندروی از هر طرفی که باشد چه تشیع چه اهل سنت در هر برهه از زمان مردود است، دشمنان با هر بهانه و ترفندی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین تشیع و تسنن هستند.

 

ناصر محمد قزل امام جمعه قازان قایه مراوه تپه

ایجاد اختلاف قومی و مذهبی نشان از بی‌عقلی و جاهلیت افراد دارد و هر کس در هر لباس و شخصیتی اگر به این اختلافات دامن بیندازد یا جاهل است یا این که نوکر دشمن است.

 

عبدالباسط قره باش مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی صوفی شیخ داز کلاله

مطرح کردن سخنان تفرقه‌افکن در تریبون‌های نماز جمعه جایز نیست وقتی مشترکات زیادی داریم باید به مشترکات بپردازیم نه اینکه حرفی و سخنی بزنیم که شیعه به سنی و یا سنی به شیعه توهین کند.

 

مولوی شمس الحق دامنی امام جمعه اهل سنت مسجد محمد رسول الله ایرانشهر

بیان اعتقادات نباید اهانت‌آمیز و عامل ایجاد تفرقه باشد مسلمانان تمام توجه خود را بر روی مشترکات بگذارند تا دشمن نتواند سوء استفاده کند و مذاهب را به جان هم بیندازد.

 

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان

علمای اسلام با توجه به موضوع وحدت در سخنان خود دقت کنند وحدت امری مهم در پیشرفت و رشد جهان اسلام است از طرفی تفرقه عوامل نابودی و عدم پیشرفت اسلام است.

 

مولوی اسحاق سپاهی مسئول دارالقرآن سراوان

اکنون برهه حساسی در تاریخ است که دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان به کار بسته‌اند تا از این طریق اسلام را تضعیف کنند.

 

ماموستا نوری امام جمعه اهل سنت قروه

اهل بیت (ع) خط قرمز اهل سنت هستند توهین به اهل بیت (ع) محکوم است هیچ توهینی به اهل بیت (ع) را بر نمی‌تابیم و معتقد هستیم هر کس به اهل بیت (ع) کوچکترین توهینی کند از دایره اهل سنت خارج است.

 

شیخ حسین بازماندگان امام جمعه اهل سنت بندر پل

بینی توهین‌کنندگان به مقدسات را به خاک می‌مالیم وحدت مسلمانان در برابر دشمنان از اوجب واجبات است.

 

محمد صدیق فهیمی امام جمعه اهل سنت سورو بندرعباس

توهین به ساحت مقدس اهل بیت (ع) حرام است کسانی که به دنبال شهرت هستند به صراحت اعلام می‌کنم که راه رسیدن به شهرت را اشتباهی پیموده‌اند و راه رسیدن به شهرت از طریق اهانت به مقدسات اسلامی نیست.

 

ماموستا ملا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه

کسانی که ندای تفرقه سر می‌دهند مزدور دشمن هستند، از حنجره‌ای که ندای تفرقه بیرون بیاید محکوم است و ما آنها را مزدور دشمن می‌دانیم اهل سنت از این حرکت‌های تفرقه افکنانه تبری می‌‌جوید زیرا اهانت به مقدسات مسلمانان حرام است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر