تزریق واکسن ایرانی کرونا به گروه پنجم تا پایان هفته

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا با بیان اینکه تزریق واکسن ایرانی کرونا به گروه پنجم تا پایان هفته انجام می شود، گفت: مرحله دوم این کارآزمایی را قبل از سال جدید آغاز می کنیم.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری مهر:

دکتر حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وضعیت داوطلبان واکسن ایرانی کرونا خوب است، گفت: همچنین داوطلبانی که به آنها دوز دوم تزریق شده وضعیت خوبی دارند.

به گفته وی، در هر صورت هر عارضه‌ای همچون از درد محل تزریق و… وجود داشته باشد را ثبت می‌کنیم؛ در کل عارضه جدی از واکسن تا کنون اتفاق نیافتاده است.

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا در خصوص تزریق واکسن ایرانی کرونا به گروه پنجم ۱۴ نفره، گفت: این هفته اجازه داریم ۱۴ نفر دیگر را وارد مطالعه کنیم و اینگونه تا پایان هفته به ۳۵ نفر واکسن ایرانی کرونا تزریق شده است.

وی با بیان اینکه بعد از این گروه پنجم، داده‌ها را به کمیته اخلاق سازمان غذا و دارو ارائه می‌کنیم، گفت: تا بعد از آن گروه ششم (آخر) نیز وارد مطالعه شوند.

حسینی با بیان اینکه انتظار داریم تا دهم اسفند مرحله اول مطالعه بالینی این واکسن تمام شود، بیان کرد: بعد از آن پروتکلی برای مرحله دوم تدوین و تقدیم سازمان غذا و دارو می‌شود.

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا عنوان کرد: امیدوار هستیم که تا قبل از سال جدید، مطالعه فاز بعدی را شروع کنیم.

 

ارسال نظر