وزیر بهداشت: ۱۴ هزار تخت طی یک سال به مراکز درمانی کشور اضافه شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی یک سال گذشته با وجود مبارزه بی امان با بیماری کووید ۱۹ ۱۴ هزار تخت بیمارستانی را به مراکز درمانی کشور اضافه کرده ایم.

سعید نمکی روز جمعه پس از افتتاح بیمارستان جامع تخصصی زنان دکتر مهزاد در ارومیه، افزود: همچنین در این دوره سخت، هزار و ۴۰۰ طرح بهداشتی، درمانی و رفاهی را در کشور  به بهره برداری رسانده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان زنان دکتر مهزاد ارومیه یکی از مجهزترین بیمارستان های سطح کشور آن هم در حوزه بانوان است، اظهار کرد: در این مرکز درمانی ۳۱۰ تختخوابی، از کلیه امکانات تشخیصی، درمانی و پیشگیری بیماری های زنان استفاده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در سال های بعد از انقلاب اسلامی، اقدامات قابل توجهی در حوزه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به بانوان صورت گرفته که سبب کاهش مرگ و میر زنان بر اثر عوارض بارداری، زایمان و همچنین کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان شده است.

نمکی با اشاره به اینکه شاخص تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی از زیر یک مورد به ازای هر هزار نفر به حدود ۱.۶ تخت رسیده است، گفت: با اجرای کامل بیمارستان های نقده، اشنویه، پیرانشهر و شاهین‌دژ امیدواریم این رقم به نزدیک  ۲ نیز برسد که رقم بسیار خوبی است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید نمکی وزیر  بهداشت در سفری یکروزه ضمن بازدید از طرح های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، برخی طرح ها نظیر بیمارستان مهزاد ارومیه را نیز افتتاح کرد.

 

ارسال نظر