مطالبه سهامداران نماد لپارس در «فارس من» داغ شد/ گفت‌وگو با سردبیر سوژه

بیش از 5 هزار سهامدار بورسی با ثبت سوژه‌ای در «فارس من » ضمن انتقاد از حضور حقوقی‌ها در صف فروش‌ خواستار بررسی دلایل نوسان 70 درصدی قیمت سهام «لپارس» در بورس تهران شدند.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، چند ماهی است که بسیاری از سهامداران خردی که دارایی‌شان را در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد از سرمایه خود را از دست داده‌اند. این مسأله تا حدی برای سهامداران چالش‌برانگیز شده است که برای رفع نگرانی‌های خود سوژه‌های متعددی را در سامانه «فارس من» با موضوع «درخواست رسیدگی به وضعیت سهامداران لپارس» با بیش از ۵ هزار امضاء به ثبت رساندند. در این مطالبه سهامداران خواستار رسیدگی و رفع مشکلات‌شان از سوی ناظران بورسی شدند.

 

مخاطب ثبت‌کننده این سوژه در گفت‌وگو با بخش «فارس من»، اظهار داشت: نماد معاملات «لپارس» که متعلق به شرکت لوازم خانگی پارس است در ۲۰ مرداد ۹۹ به قیمت هر سهم ۵۵ هزار تومان در بازار بورس تهران معامله می‌شد اما از آن تاریخ به بعد این قیمت از ۵۵ هزار به ۱۲ هزار تومان عقب‌نشینی کرد که این سقوط قیمت، منجر به متضرر شدن سهامداران شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از مواردی که مورد انتقاد سهامداران این نماد است اینکه چرا هیچ نماد بورسی به اندازه لپارس از ریزشی با افت سنگین مواجه نبوده به گونه‌ای که دیگر سهم‌ها بعد از کاهش قیمت۷۰ درصدی سریع به حالت قبل بازمی‌گردند اما این سهم بعد از سقوط همچنان در صف کاهش قیمت قرار دارد.

 

این مخاطب ضمن واکنش به کاهش صف خرید سهام لپارس بیان داشت: متأسفانه حقوقی‌ها با سوءاستفاده از دانش کم سهامداران خرد و با کشاندن سهم به صف فروش بعد از بازگشایی با قیمت منفی ۵۰ درصد و فروش آن با قیمت بالا، سودهای هنگفتی را به جیب می‌زنند لذا این اقدام بی‌انصافی در حق سهامداران خرد است.

 

همچنین وی در بخش دیگری تصریح کرد: لپارس سهمی است که با توجه به بازدهی بالا نزدیک به ۲۰ سال است تجدید ارزیابی نشده در حالی که وقتی سهمی تجدیدارزیابی می‌شود در بازار با اقبال و ارزش بالایی برخوردار خواهد شد لذا با پیگیری‌های صورت گرفته پاسخی در راستای تجدید ارزیابی دریافت نشده است.

 

مخاطب این سوژه در پایان خواستار اصلاح ریزش ۷۰ درصدی سهام لپارس، ممانعت از فراری دادن سهامداران خرد از بازار به دلایل اصلاح فرسایشی و کاهش قیمت توسط حقوقی‌ها و اصلاح زمانی ۳ ماهه و عدم نقدشوندگی سهم از سوی ناظران بورسی شدند.

انتهای پیام/ ع

 

ارسال نظر