رییس اندیشکده روسیه: مساله فلسطین فقط با پایان اشغال حل می شود

« ولادیمیر زاخاروف» رییس اندیشکده پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه گفت، مساله فلسطین فقط با پایان اشغال این سرزمین از سوی اسراییل و تحت نظارت سازمان ملل حل می شود.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، زاخاروف روز سه شنبه در مسکو با بیان اینکه هیچ راه حلی جز پایان اشغال فلسطین وجود ندارد، تصریح کرد:  مساله اصلی این است که اسراییل می خواهد مناطق بیشتری را از فلسطینیان بگیرد.

تحلیلگر ارشد روس تاکید کرد که وضعیت کنونی راه حلی جز پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی ندارد و به همین دلیل مذاکرات صلح بدون پایان اشغال اراضی فلسطینی بی نتیجه خواهد بود.

رییس اندیشکده پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه گفت: در مذاکرات صلح باید بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود و تاسیس حکومت مستقل فلسطینی در دستور کار قرار داشته باشد.

حملات رژیم صهیونیستی نشانه خودداری از دادن حق فلسطینی ها است

زاخاروف بر این باور است که حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه نشانه بارز این واقعیت است که اسراییل قصد دادن حق فلسطینی ها را ندارد.

وی افزود: اسراییل حتی قصد دارد که مناطق بیشتری را در بیت المقدس اشغال کند تا این شهر بطور کامل شهر یهودی باشد و به همین دلیل اخراج فلسطینی ها از خانه های خود ادامه خواهد داشت. 

نویسنده روس که نگارش ۱۵ کتاب و بیش از ۹۰۰ مقاله سیاسی و ادبی را در کارنامه خود دارد گفت: فقط با فشار جامعه جهانی می توان اسراییل را از ادامه جنایات علیه فلسطینیان بازداشت.

زاخاروف معتقد است با توجه به حمله هوایی دو روز پیش به برج الجلاء در غزه که مقر رسانه های خارجی بود، جامعه جهانی باید اعمال اسراییل را محکوم کند.

این کارشناس ارشد روس، اقدامات رژیم صهیونیستی را نمونه بارز تروریسم دولتی خواند و افزود: در جریان حملات اسراییل به غزه و سرکوب های فلسطینیان در چند روز اخیر نزدیک به ۳۰۰ نفر جان خود را ازدست داده اند.

زاخاروف تصریح کرد که باید علیه این رژیم به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرد و با فشار همه جانبه از ادامه جنایت علیه افراد بی دفاع فلسطینی جلوگیری کرد. 

زاخاروف با بیان این که ملت فلسطین نیاز به حمایت بین المللی دارد، کمک به مردم این سرزمین را در شرایط کنونی اشغال مناطق آن و ادامه کشتار مردم فلسطین را وظیفه افراد باوجدان در سراسر جهان خواند که نباید از این وظیفه بشری کوتاهی کرد. 

وی گفت: ابتکار برگزاری روز قدس از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز برای کمک به فلسطین بوده تا از این شرایط خلاصی یابند و شرایط برای آزادی مردم فلسطین فراهم شود و این ابتکار با توجه به افزایش چند برابری توجه به فلسطین از سوی جامعه جهانی بسیار سودمند بوده است.

 

ارسال نظر