رایزنی بلینکن با همتایان مصری، قطری، فرانسوی و عربستانی خود درباره فلسطین

وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه تماس‌هایی را با وزرای خارجه مصر، قطر، فرانسه و عربستان برقرار و بر لزوم پایان درگیری‌ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین با همتایان مصری، سعودی، قطری و فرانسوی خود گفتگوهای تلفنی انجام داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که بلینکن در تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری خود گفت: "تلاش‌های گسترده‌ای برای بازگرداندن آرامش به اسرائیل، کرانه باختری و غزه وجود دارد."

در این بیانیه آمده است، بلینکن در گفتگوی جداگانه با سامح شکری، همتای مصری خود مجدداً خواستار "کاهش تنش‌ها و پایان دادن به خشونت توسط همه طرف‌ها" شد.

بلینکن از همتای مصری خود بابت تلاش‌های قاهره در پایان دادن به درگیری‌ها در اراضی فلسطینی تشکر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان نیز همین خواسته رامطرح کرد.

بلینکن با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود نیز مکالمه تلفنی داشته و در آن در مورد درگیری اسرائیل و فلسطین گفتگو کرد.

دو وزیر در این گفتگوها نسبت به درگیری‌ها در کرانه باختری و غزه ابراز نگرانی کردند.

تماس‌ها و رایزنی‌های بلینکن با مقامات کشورها همزمان با آن برقرار شد که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولتش به رایزنی‌ با طرف‌های فلسطینی و آمریکایی برای برقراری آتش‌بس ادامه می‌دهد.

این درحالی است که دولت آمریکا به جانبداری از رژیم صهیونیستی و کارشکنی در صدور قطعنامه شورای امنیت درباره رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر