استاد پاکستانی: تحولات غزه پیامد سازش حاکمان عرب با صهیونیست‌ها است

تحلیلگر سیاسی و استاد روابط بین الملل پاکستانی ضمن انتقاد از سکوت آمریکا در قبال قانون شکنی صهیونیست‌ها، با تمجید از واکنش حماس به تهاجم اسرائیل و حمایت ایران از مقاومت فلسطین، گفت: آنچه امروز در غزه مشاهده می‌کنیم نتیجه سازش حاکمان عرب با تل آویو است.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، خانم «هما بقایی» روز سه‌شنبه در اسلام‌آباد اظهار داشت: تحولات فلسطین و دور تازه خشونت‌ها در نوارغزه چیزی جز پیامد عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عرب منطقه با رژیم اشغالگر اسرائیل نیست و ما شاهد آشکار شدن عواقب طرح سازش هستیم.

وی افزود: توافق ابراهیم باعث افسارگسیخته‌تر شدن صهیونیست‌ها شد. در نتیجه آنان در مقایسه با گذشته نقض حقوق بشر علیه ملت فلسطین را تشدید کرده و هیچ ترسی از قانون شکنی و چشم پوشی از هنجارهای بین المللی نیز ندارند.

این کارشناس ارشد پاکستانی گفت: سکوت ایالات متحده آمریکا در قبال تهاجم و قانون شکنی اسرائیل سوال برانگیز است و جوبایدن با این استدلال که تهاجم ارتش صهیونیستی به منزله حق دفاع از خود است، واقعیت نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی اسرائیل را به کلی نادیده گرفت.

عضو سابق هیات علمی دانشکده مدیریت بازرگانی کراچی تاکید کرد: ارتش اسرائیل با حمله به برج الجلا که محل استقرار نمایندگان رسانه‌های خارجی بود بار دیگر ثابت کرد که به هیچ خط قرمز بین المللی مقید نیست و از رفتار تهاجمی خود در قبال فلسطین و سرزمین و مردم این کشور نیز عقب نشینی نمی‌کند.

وی گفت: واکنش‌های جهانی به آنچه در فلسطین و بر مردم آن اتفاق می‌افتد و آنچه نیروهای اسرائیلی علیه فلسطینیان مرتکب می‌شوند، متفاوت است. در عین حال واکنش گروه حماس به تهاجم صهیونیست‌ها به ویژه حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین ستودنی است و باعث شده تا ترس و وحشت تمام وجود صهیونیست‌ها را بگیرد.

هما بقایی اظهار داشت: واکنش جهان و ملت‌های منطقه علیه تهاجم رژیم صهیونیستی این بار بی‌سابقه و دلگرم کننده است، حتی انتقادهای قوی در داخل آمریکا و اسرائیل شنیده می‌شود که نشان دهنده ثمره مقاومت مردم فلسطین است.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی به حدی بسیج شده باشد تا جلوی اسرائیل برای الحاق سرزمین‌های فلسطینی و اخراج ساکنان آن را گرفته و به یک راه حل اساسی برای حل مساله فلسطین برسد.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ تن دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کرده است. 

ارسال نظر