یازدهمین روز نبرد غزه/افزایش تعداد شهدا به ۲۵۰ تن

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد یازدهمین روز شده است و در بحبوحه تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش بس، تعداد قربانیان فلسطینی در حملات هوایی، دریایی و زمینی صهیونیست‌ها همچنان روند افزایشی دارد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) در حملاتی منازل و زمین‌های کشاورزی در مرکز و شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

این جنگنده‌ها با شلیک سه فروند موشک یک منزل مسکونی متعلق به خانواده «الکحلوت» در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن چهار تن زخمی شدند و به بیمارستانی در شمال نوار غزه منتقل شدند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین یک منزل مسکونی متعلق به خانواده «الناطور» را در نزدیکی ایستگاه «تمراز» واقع در خیابان «الجلاء» در مرکز شهر غزه را با دو موشک هدف قرار دادند که در نتیجه آن این منزل کاملا تخریب و با خاک یکسان شد.

 این جنگنده ها همچنین زمین‌های کشاورزی شمال نوار غزه و خیابان «لجبالیا» و برکه ابو راشد را با چندین موشک هدف قرار دادند که در نتیجه آن، خسارات مالی زیادی به منازل شهروندان وارد شد.

در نتیجه حملات جنگنده‌های صهیونیست‌ها به تقاطع «صافی» در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه نیز ۹ تن با جراحت‌های مختلف وارد بیمارستان‌های شمال غزه شدند.

هشت شهروند فلسطینی در نتیجه حملات رژیم اشغالگر به منزلی در «خان یونس» واقع در جنوب نوار غزه زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، صهیونیست‌ها منزلی را در جنوب شرقی خان یونس هدف قرار دادند که در نتیجه آن چهار تن زخمی شدند.

رادیوی رژیم صهیونیستی نیز از شلیک یک موشک به «بئر السبع» و سه موشک به مناطق باز خبر داد که تلفات جانی به دنبال نداشت.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد، در نزدیکی ایست بازرسی اشغالگران در ورودی شرقی شهرک «الطور» واقع در قدس اشغالی آتش‌سوزی رخ داد و آژیرهای خطر در اطراف شهرک «کریات ملاخی» واقع در جنوب اراضی اشغالی به صدا درآمدند.

کشتی‌های جنگی اسرائیلی تعدادی خمپاره به ساحل شهر غزه شلیک کردند، اما هیچ یک از شهروندان در این حادثه آسیبی ندید.

همزمان، ۱۰۰ تن از نمایندگان جمهوری خواه در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند: ما شما را به پاییندی به عدم وضع شروطی برای کمک امنیتی به "اسرائیل" ترغیب می‌کنیم.

آنها همچنین اعلام کردند: «لازم است که ایالات متحده تلاش‌های هماهنگ شده‌ای را برای قطع حمایت و پشتیبانی از جنبش حماس انجام دهد.»

۱۳۰ عضو کنگره در پیامی به بایدن اعلام کردند: ما از دولت شما می‌خواهیم که توقف فوری خشونت را تسهیل کند و اقدامات سختگیرانه‌ای را برای پایان دادن به آن انجام دهد.

آنها همچنین تصریح کردند: ما از شما می‌خواهیم که "اسرائیل" و فلسطین را برای مذاکره در مورد آتش بس تحت فشار قرار دهید.

از سوی دیگر، «گردان‌های قسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) صبح امروز (پنجشنبه) پایگاه‌های هوایی «حتسریم» و «تل نوف» را هدف حملات راکتی خود قرار داد.

گردان‌های قسام، پیشتر، «نتیفوت»، «أوفیکم»، «عسقلان»،«سدیروت» و «ناحل عوز» را هدف قرار دادند.

این تحولات همزمان با آن رخ داد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، برآوردهای فعلی حاکی از اجرای آتش بس احتمالی در ظهر جمعه آینده است.

مرکز امدادرسانی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دو اسرائیلی در اثنای ورودشان به پناهگاه پس از حملات موشکی از غزه، زخمی شدند.

از سوی دیگر، پس از به شهادت رسیدن یک فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم اشغالگر، درگیری‌های خشونت‌باری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در شهر «أم الفحم» صورت گرفت.

نیروهای رژیم صهیونیستی پیشتر «محمد کیوان محامید» (۱۷ ساله) را با شلیک گلوله به شهادت رساندند و پس از آن درگیری‌های خشونت‌باری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در شهر «أم الفحم» صورت گرفت.

هزاران تن از اهالی شهر «أم الفحم» تظاهرات اعتراض آمیزی را پس از به شهادت رساندن این جوان فلسطینی به راه انداختند.

کمیته اولیای امور در شهر «أم الفحم» امروز (پنجشنبه) را روز عزای عمومی در تمامی مدارس این شهر اعلام کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، برای یازدهمین روز، ارتش اسرائیل به حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه نوار غزه ادامه می‌دهد. گروه‌های فلسطینی نیز موشک و خمپاره هایی را به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌کنند. در دور جدید درگیری‌ها میان طرفین، تعداد شهدای فلسطینی به ۲۵۰ تن و شمار مجروحان به ۷۸۰۲ تن رسیده است.

در حال تکمیل

 

ارسال نظر