شناسایی ۴۰ هزار مساله مردمی در پویش «محله همدل»

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از شناسایی ۴۰ هزار مساله و مشکلات مردمی در پویش محله همدل خبر داد که راهکارهای این مسائل با توجه به ظرفیت‌های هر محله توسط مردم صورت می‌گیرد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ روز شنبه گفت: طرح «محله همدل» یکی از طرح های سازمان تبلیغات اسلامی است که در ماه مبارک رمضان آغاز شد و بیش از ۳۵ هزار محله در سراسر کشور در این پویش شرکت کردند.

وی افزود: افراد تاثیرگذاری که در محلات برای رفع مشکلات مردم اقدام کرده اند، بالغ بر ۴۰ هزار مساله را در سراسر کشور شناسایی کرده اند و امیدوارم تا دو ماه آینده ضمن شرکت دادن محله های بیشتر در این پویش، ظرفیت حل مساله توسط مردم اتفاق بیافتد.

اخوان صباغ اضافه کرد: اجرای این طرح باعث امیدآفرینی در جامعه می شود و مردم به ویژه قشر افراد متدین و همیشه در صحنه و میدان به کمک همدیگر مسائل خود را حل می کنند و امیدوارم روز به روز امید در کشور و باور به توان مردم و توان داخلی بیشتر شود.

وی ادامه داد: مردم هر محله، مشکلات خود را با توجه به استعدادها و ظرفیت های محله حل می کنند. یعنی شناسایی ظرفیت، شناسایی مشکل و پیدا کردن راهکار توسط مردم انجام می شود و این پویش یک پویش ملی است تا ظرفیت محلات شناسایی شود.

براساس اعلام سازمان تبلیغات اسلامی ۲۵ درصد از مسائل شناسایی شده مربوط به وضعیت اقتصادی، ۱۳درصد مسائل اجتماعی، ۱۱درصد مسائل زیرساختی، ۱۰درصد مسائل خانواده، ۹ درصد مسائل مذهبی، هفت درصد مسائل تربیتی، شش درصد مسائل آموزشی، چهار درصد مسائل اخلاق، سه درصد مسائل زنان، سه درصد سبک زندگی و مسائلی در زمینه های فساد و انحرافات عملکردی، گفتمان انقلابی و مسائل حقوقی است.

نوشاد نوشادی رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور هفته گذشته درباره پویش سراسری محله همدل گفت: این پویش با هدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با همت هیات‌های مذهبی در کشور اجرایی شده است و هدف از اجرای آن تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان است.

وی افزود: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب لازم است تا خیران نیک اندیش و متمکنان در کنار هیات‌های مذهبی به یاری هموطنان نیازمند خود بشتابند. وضعیت سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل باعث شده تا سفره بسیاری از مردم کوچک و بسیاری از خانواده‌ها در تنگنا قرار گیرند. از خیران و کسانی که توان مالی دارند، توقع می‌رود به کمک هیات‌های مذهبی، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادهای امدادی بشتابند تا ذره‌ای از دردها و مشکلات مردم نیازمند کاهش یابد.

 

ارسال نظر