هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف شد

آیت الله کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی حکمی سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی را به عنوان دبیر این ستاد منصوب کرد.

به گزارش روز دوشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا از ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حکم آیت الله کاظم صدیقی به سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی آمده است: نظر به لزوم تحول در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای انتظارات مقام معظم رهبری و اهداف ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به دانش، بینش، تجارب ارزشمند، روحیه انقلابی و جهادی و برخورداری از مدیریت تحولی، جنابعالی را از سوم خرداد با حفظ سمت به مدت سه سال به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر منصوب می‌نمایم.

صدیقی در حکم دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر از هاشمی گلپایگانی خواسته است تا علاوه بر انتظارات مندرج در حکم قائم مقامی ریاست ستاد، در تحقق موارد ذیل تلاش کند: 

۱ با گشودن باب همکاری و استفاده از ظرفیت فرهیختگان حوزه و دانشگاه، وزانت و سطح عقلانیت ستاد به مدد هیات اندیشه ورز ارتقاء یابد، سیاست‌ها و خط‌مشی‌های بنیادی و اساسی ستاد به منظور احیاء، ترویج و تحقق امربه معروف ونهی ازمنکر در سطح جامعه تدوین گردد.

۲ ساختار جامع و کارآمد ستاد در تراز سازمان، متناسب با نیازهای موجود جامعه و با اخذ نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ساختارهای گذشته برای تصویب ارائه گردد.

۳ به هم افزایی و انسجام سازمانی توجه جدی مبذول نموده، راهبری ستادهای استانی و شهرستانی در هماهنگی و وحدت رویه کامل با ستاد مرکز در دستورکار قرار گیرد و بر اساس میثاق‌نامه و برنامه کاربردی، زمان‌بندی شده  و قابل سنجش و ارزیابی، تقویت گردد.

۴ کلیه امور بر اساس برنامه و نظم تشکیلاتی مدیریت شده و شبکه احیاگری امر به معروف ونهی از منکر و هم چنین مطالبه و حمایت از مطالبه‌گران خصوصا درنظام اداری و اجرایی با استفاده از سرمایه اجتماعی ناشی از اعتماد و احترام مورد توجه قرارگیرد.

۵ ظرفیت تشکل های مردمی تحت عنوان احیاگران امر به معروف و نهی ازمنکر با رویکرد جهادی و مطالبه گری حکیمانه و با اخذ برنامه و بروندادهای مشخص، احیاء و حمایت های لازم صورت پذیرد.

۶ با استفاده از خرد جمعی و جمع‌آوری و سازمان‌دهی نظرات ایده‌پردازان کشوری و بین‌المللی، طرح و برنامه ستاد به صورت جدی فعال و اثرگذار گردد. هم‌چنین با بهره‌مندی از تجارب فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر،  جلسات دانش ‌افزایی و نقد و بررسی و کرسی‌های آزاداندیشی برگزار و به استناد ماده ۴ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر، حسب مورد کارگروه های موضوعی در ذیل هیات اندیشه‌ورز ایجاد تا تشکل‌های احیاگران از لحاظ فکری پشتیبانی شوند. 

۷ براساس وقایت الهی، پاسداری، مواظبت و حراست از کلیه امور و برنامه ها و افراد سازمانی در دستور کار قرارگیرد.

۸ تقویت، حمایت و معاضدت های قضایی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر درساز و کار تشکیلاتی و قانونی برنامه ریزی شود.

۹ با توجه به اهمیت خانواده و نقش آن به عنوان هسته اولیه جامعه در جهت تقویت بنیان خانواده، اهتمام جدی در حوزه ازدواج و صیانت این کانون دربرابر تندباد مخرب طلاق و ارتقاء ابعاد معنوی، مسئولیت پذیری، توسعه ظرفیت اعضاء خانواده و تعمیق اعتقاد به حیاء، حجاب، عفت و پاکدامنی صورت پذیرد.

۱۰ باتوجه به نقش بی بدیل نسل جوان در حل معضلات جامعه، برنامه ریزی در جهت جذب این نیروی محرک به جبهه امر به معروف و نهی از منکر و گفتمان سازی ملی، معمول و با ایجاد زمینه برای باروری معنوی و اخلاقی با حفظ روحیه و عمل انقلابی به عنوان مجاری ستاد امر به معروف ونهی از منکر مطمح نظر قرارگیرد.

۱۱ ارائه طرح های جامع و راهبردی همانند محله مسجدمحور با رعایت زمان بندی و رصد مقاطع اجرایی و ارزیابی دقیق نقاط مثبت و احیانا منفی و ارائه گزارش به ریاست ستاد و اعضای قانونی ستاد در دستور کار قرار گیرد.

۱۲ فعال نمودن و مطالبه از اعضاء ستاد جهت احیاء وظایف و حضور در جلسات و پیشبرد برنامه های مرتبط به صورت جدی پیگیری شود.

۱۳ آموزش و توانمندسازی های تربیتی، معرفتی و مهارتی در راستای ارتقاء علمیت و عقلانیت ستاد از ضروری ترین امور می باشد، تدوین راهبردهای مستمر و اثربخش آموزشی برای سطوح مختلف و مخاطبین خاص و عام در حوزه امر به معروف و  نهی از منکر به صورت جدی و تا سطوح آموزش های عالی پیگیری شود.

۱۴ پژوهشکده ستاد، تقویت شده و در ارتباط با حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و پژوهشی و خصوصاً حوزه ارزشمند علمیه قم پاسخگوی نیازهای پژوهشی و کاربردی ستاد باشد.

۱۵ کلیه انتصابات درسطح معاونین و مدیران مستقل در ستاد مرکز و دبیران استانی با هماهنگی ریاست ستاد انجام شود.

سیدمحمد صالح هاشمی گلپایگانی، متولد سال ۱۳۴۶ در تهران و از تحصیلکردگان دانشگاه امام صادق (ع) در رشته فلسفه و کلام است.

وی مدرک دوره کارشناسی ارشد خود را نیز از این دانشگاه گرفت و بعد از اخذ مدرک دکتری، به عضویت هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درآمد و بعد از مدتی با حکم مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی اقدام به راه اندازی واحد گزینش این دانشگاه کرد و تا سال ۸۹ مسئولیت آن را به عهده داشت. 

دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر تا کنون به عهده حجت الاسلام جلیل محبی بود.

ارسال نظر