دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور:

آموزش و پرورش در گسترش علوم قرآنی در جامعه نقش پیشگام دارد

آموزش و پرورش در گسترش علوم قرآنی در جامعه نقش پیشگام دارد

نایب رییس و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: آموزش و پرورش در گسترش علوم قرآنی و فرهنگی دینی در جامعه نقش پیشگام دارد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ مهدی نوید ادهم روز چهارشنبه درآیین افتتاح طرح ملی ارتقا ی صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن ویژه آموزگاران که به صورت پایلوت دراستان البرز در کانون فرهنگی امام علی (ع) کرج برگزارشد، با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی،عالی‌ترین مرجع سیاستگذاری  فرهنگ کشوراست، افزود: این شورا پس از بررسی های مختلف مأموریت‌هایی را برای چند دستگاه و وزارتخانه در راستای ارتقای فهم و بسط فرهنگ قرآنی در جامعه پیش بینی کرد تا اجرایی شود.

وی بیان داشت: یکی از این دستگاه‌ها، وزارت آموزش و پرورش بوده که مسوولیت کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن نیز به این وزارتخانه سپرده شد.

نوید ادهم با بیان اینکه نشست های مختلفی برای توسعه برنامه های قرآنی در وزارت آموزش و پرورش برگزارشد تا طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران در دستور کار قرار گیرد،خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای، عمیق و پایدار مشکل انس با قرآن و تربیت قرآنی نسل را پاسخگو باشیم، باید توسعه آموزش قرآنکریم را از مدارس آغاز کنیم که این موضوع بهترین راه حل است.

وی یادآورشد: اگر این طرح به کمک معلمان و راهبران به نحو مطلوبی درک و اجرا شود، می‌تواند گام مؤثر و بلندی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی درجامعه باشد و به پایداری معارف قرآنی در کشور و جامعه کمک می‌کند.

وی تصریح کرد:بهترین سن تربیت‌پذیری دوره ابتدایی وپیش از دبستان و مهدکودک لذا طرح ملی ارتقا ی صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن را از مدارس ابتدایی و برای آموزگاران شروع کردیم.

نایب رییس و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشورادامه داد: بر این اساس زیبنده دانش‌آموزان این مجموعه تاثیرگذارنیست که هنگام ورود به دانشگاه مهارت روخوانی قرآن را نداشته باشند پس یادگیری درک معارف قرآنی در این دوره مهم مد نظر است.

نوید ادهم گفت: این روش آموزش مبتنی بر زبان‌آموزی است و اساس طرح با مشارکت بخش‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: به دلیل ظرفیت‌های استان این طرح به صورت پایلوت در البرز اجرایی شد که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بسط این طرح مهم در سراسر کشور باشیم.

 

ارسال نظر