۱۲ تا ۱۵ میلیون اطعام در دهه ولایت خواهیم داشت

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر پیش‌بینی کرد بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون بسته اطعام در دهه ولایت و امامت در سراسر کشور توزیع شود.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین ظریف‌منش روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: سال گذشته هفت تا هشت میلیون اطعام و داشتیم و امسال پیش بینی می کنیم ۱۲ تا ۱۵ میلیون وعده غذا در سطح کشور توزیع شود.

وی با اعلام برنامه های این بنیاد در دهه امامت و ولایت گفت: قرار است سه میلیون اطعام از سوی بنیاد علوی و بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام صورت‌گیرد و سازمان تبلیغات اسلامی از طریق بسیج هیات ها، گروه های مردمی و تشکل های مردمی در این راستا فعالیت خواهند کرد.

ظریف منش افزود: حوزه های علمیه با مشارکت طلاب، کارمندان برخی  دستگاه های اجرایی مانند بانک ها هر کدام تامین یک وعده غذا را عهده دار  شدند و شعار هر خانه یک غذا به عنوان پویش این ایام راه اندازی شده است.

وی از استمرار کمک های مومنانه به ویژه در مناطق محروم در سیستان و بلوچستان و خوزستان خبر داد و گفت: در این ایام کمک ها تحت عنوان غدیر و کمک های دهه ولایت و امامت انجام می شود.

اولین جشنواره ملی شعر ترکی غدیر 
ظریف منش از برگزاری اولین جشنواره ملی شعر ترکی غدیر در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سال گذشته جشنواره شعر از زبان های مختلف داشتیم و امسال این جشنواره به زبان ترکی اختصاص دارد.

مدیر عامل بنیاد غدیر افزود: پویش آزادسازی زندانیان، پویش های اطعام علوی، نمایشگاه عرضه محصولات غدیر در قم و طرح اعزام مبلغ به روستاها و مناطق محروم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف وامور خیریه و حوزه علمیه قم از دیگر برنامه های این دهه است.

وی افزود: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برنامه هایی نیز در ۱۱۰ مسجد محوری در تهران خواهیم داشت و هیات رزمندگان اسلام ۱۰ شب برنامه دارند.

ظریف منش ادامه داد: کارگاه آموزشی سفیران ولایت برای تبلیغ و ترویج غدیر پیش بینی شده و مسابقه ناب ناب با همکاری شورای معارف صدا و سیما با محوریت خطبه غدیر و زیارت غدیریه برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت عید غدیر در معارف اسلامی گفت: عید غدیر روز اعلان ولایت حضرت علی(ع) از سوی خدا و از طریق پیامبر اکرم (ص) است و روز اعلام طرح اسلام برای مدیریت جامعه است. در واقع غدیر آمده تا ارزش های حاکم بر مناسبات اجتماعی و حکومتی را برای بشریت تبیین کند که این ارزش ها عبارت از ارزش های انسانی است.
ظریف منش افزود: غدیر حقیقتی است که برای جوامع غیرشیعی نیز فلسفه ای دارد. چون در این که باید احکام و ارزش ها حاکم باشد، همه وحدت نظر داریم و آموزه های علوی درسی برای همه بشریت است. 
وی افزود: برای عید غدیر اعمال و آدابی ذکر شده که برای هیچ روزی نیامده است و در سال های اخیر موج بزرگی در کشور ایجاد شده که غدیر را مانند عاشورا فراگیر کنند و زمینه تبدیل عید غدیر به یک ماجرای فراگیر جشن و سرور در کشور را می توان مشاهده کرد. 
 

غدیر محور وحدت است
مدیرعامل بنیاد غدیر با بیان سیاست های این بنیاد برای اجرای برنامه های دهه ولایت و امامت گفت: فراگیرسازی یکی از مهمترین سیاست های بنیاد است تا برنامه های این دهه با مشارکت همه گروه ها، سازمان ها و افراد انجام شود. سیاست دوم این است که به بُعد حکومتی غدیر توجه کنیم. چون حضرت امام خمینی (ره) تاکید داشتند غدیر فقط برای چراغانی و جشن نیست بلکه غدیر آمده که بدانیم چگونه تبعیت کنیم.

وی افزود: افزایش معرفت جامعه توام با جشن و گرامی‌داشت از دیگر سیاست های این دهه است  و رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که اگر مردم مفهوم غدیر را بدانند راه را گم نمی کنند.یا در جایی دیگر فرمود انقلاب اسلامی ادامه راه غدیر است و مسئولان در همه سطوح باید در راستای آموزه های علوی حرکت کنند. 

ظریف منش از غدیر و ولایت به عنوان محور وحدت جامعه اسلامی نام  برد و گفت: معرفی حضرت علی (ع) به عنوان اسوه حسنه همه فضیلت ها به همه جهان است و در این راستا همایش ولایت، محور وحدت در شهرهای قشم و میناب در استان هرمزگان با حضور علمای اهل سنت و شیعه برگزار خواهد شد. 

وی افزد: همایش آموزه های جهانی امیرمومنان با حضور سه تن از علمای مسیحی از کشورهای عراق، لبنان و سوریه در دهه ولایت برگزار می شود و همایش وبیناری حکمرانی علوی و همایش فرماندهی و مدیریت از منظر امیرمومنان در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار خواهد شد. 
 

۱۱۰ کاروان شادی در تهران
به گفته ظریف منش کاروان های شادی در این ایام در خیابان ها به راه خواهد افتاد و ۱۱۰ کاروان شادی در تهران خواهیم داشت و اجتماع در بوستان ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشکیل خواهد شد. 
وی افزود: سال گذشته ۱۱۰ طلبه در تهران در پایانه ها و ایستگاه های مترو و اتوبوس و محلات مختلف با طرح سوالی هدایایی را به کودکان می دادند و امسال این برنامه در سطحی وسیع‌تر برگزار می شود. 
ظریف منش در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره برگزاری اولین دوسالانه کتاب غدیر با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنا به دلایلی موفق به برگزاری این دوسالانه نشدیم و در زمینه جمع آوری کتاب ها نیز با مشکلی روبرو شدیم ولی امیدوارم این برنامه در سالروز میلاد امیرمومنان (ع) برگزار شود.

ارسال نظر