هشدار وزیر دفاع انگلیس در مورد تهدید دوباره القاعده علیه غرب

وزیر دفاع انگلیس امروز نسبت به احیاء و قدرت گرفتن گروه القاعده در افغانستان هشدار داد.

به گزارش روز جمعه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، "بن والاس" خاطر نشان کرد که افغانستان در حال حرکت به سوی تبدیل شدن به یک کشور ناکام و جنگ داخلی است، جایی که گروههای شبه‌نظامی همچون القاعده در آن احیا خواهند شد و قدرت می گیرند. این مسئله بار دیگر برای غرب یک تهدید خواهد بود.

این مقام ارشد انگلیس افزود: به شدت نگرانم که کشورهای ناکام به محلی برای فعالیت و احیای این نوع گروههای شبه نظامی تبدیل شوند. در این شرایط القاعده نیز احتمالا باز خواهد گشت.

این هشدار وزیر دفاع انگلیس در حالی مطرح شده است که گروه طالبان مدعی شد که شهرهای قندهار و لشکرگاه مرکز استان هلمند به تصرف آن‌ها درآمده است و نیروهای دولتی از این شهرها عقب نشینی کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان بامداد امروز جمعه با انتشار ویدئویی از مقر استانداری قندهار اعلام کرد که شب گذشته استانداری قندهار و فرماندهی پلیس را تصرف شده و نیروهای دولتی عقب نشینی کرده اند.

گزارش شده است که همزمان با پیشروی گروه طالبان در برخی مناطق افغانستان، سفارتخانه‌ها و آژانس‌های امدادرسان کشورهای غربی امروز جمعه روند خارج کردن پرسنل غیرنظامی خود را از افغانستان آغاز کردند.

در این میان پنتاگون اعلام کرد که حدود سه هزار نیروی مازاد را ظرف ۴۸ ساعت برای کمک به تخلیه پرسنل سفارت آمریکا به افغانستان اعزام می کند.

سازمان ملل هشدار داده است که پیشروی طالبان به سمت پایتخت و رسیدن اعضای این گروه به کابل، تاثیر فاجعه باری بر غیرنظامیان خواهد داشت.​

ارسال نظر