شی و رییسی پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط تهران - پکن را تبریک گفتند

به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی میان چین و ایران، شی جین پینگ رییس جمهوری چین و سید ابراهیم رئیسی هتمای ایرانی وی برای یکدیگر پیام تبریک ارسال کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، شی در این پیام نوشته است: از زمان شکلگیری روابط استراتژیک جامع در سال ۲۰۱۶ میلادی، اعتماد سیاسی متقابل بین دو کشور تثبیت شده و همکاری متقابل سودمند در زمینه های مختلف پیشرفت مداوم داشته است.

رئیس جمهوری چین همچنین گفت: چین و ایران از زمان شروع همه گیری کرونا به یکدیگر کمک کرده اند.

وی روابط چین و ایران را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: مایل است پنجاهمین سالگرد روابط را به عنوان فرصتی برای تعمیق دوستی سنتی، ارتقاء همکاری در زمینه های مختلف و غنی سازی مشارکت استراتژیک جامع به نفع دو کشور و مردم آنها در نظر بگیرد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام رییسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران هم در پیام خود گفته است ایران و چین هر دو تمدن باستانی هستند و دوستی بین این دو مانند یک درخت کهنسال است که از هزاران سال تبادلات دوستانه تغذیه می‌کند و پایه و اساس عمیقی برای روابط مشارکت راهبردی همه‌جانبه دو کشور به شمار می رود.

او گفت: تعهد ایران برای ایجاد روابط عالی میان دو کشور همچنان ثابت است و با وارد شدن به ششمین دهه روابط میان دو کشور،  ایران به تلاش برای ارتقا سطح همکاری های استراتژیک، تقویت ارتباطات برای گسترش همکاری های عملی در زمینه های مختلف و تعمیق مستمر روابط با پکن ادامه خواهد داد.​

ارسال نظر