سلاح‌های ساخت آمریکا در مکزیک کشتار می‌کنند

سال ها است که سلاح های ساخت کارخانه های آمریکایی که بطور قاچاق وارد مکزیک می شوند هزاران نفر را دراین کشور قتل عام کرده و به همین دلیل دولت مکزیک قصد دارد تا از سرچشمه سیل قاچاق سلاح به کشور را بسته و علیه شرکت های آمریکایی سازنده سلاح دست به اقامه دعوی زده است.

به گزارش روز یکشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، نشریه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار این خبر نوشت: مکزیک خسته و درمانده از خونی که درخیابان های شهرهای این کشور به خاطر به کار بردن سلاح های ساخت آمریکایی بر زمین می ریزد و حال دولت مکزیک دست به شکایت زده ا ست.

بنابراین گزارش «آلخاندرو سلوریا آلکانتارا»   (Alejandro Celorio Alcántara) مشاور حقوقی وزارت خارجه مکزیک با انتشار مقاله ای  در نشریه واشنگتن پست،  نوشت: هرساله بیش از نیم میلیون قبض اسلحه که اکثر آنها سلاح های نیمه خودکار هستند، بطور قاچاق از آمریکا به مکزیک وارد می شود. تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی سلاح های ساخت آمریکا باعث کشته شدن ۱۷ هزار مکزیکی شد.

تراژدی کشتار سلاح های آمریکا در مکزیک

این مقاله درادامه می نویسد: این موضوع یعنی به بار آوردن روزانه ۴۶ مورد سوگواری برای خانواده های مکزیکی و ایجاد غم او اندوه عزیزان از دست رفته آنها،  آنهم تنها در یک سال.

نویسنده این مقاله در نشریه واشنگتن پست نوشت: به همین خاطر با در نظر گرفتن تمامی جوانب اخلاقی به منظور حمایت و صیانت از جان شهروندان مکزیکی، هفته گذشته دولت مکزیک علیه شرکت های آمریکایی سازنده چنین سلاح هایی اقامه دعوی  کرد.

سیل مرگبار سلاح های آمریکایی در آمریکای مرکزی 

این مشاور حقوقی وزارت خارجه مکزیک درادامه این مقاله در واشنگتن پست یادآور شد که سال ها دولت مکزیک با کمک دولت آمریکا راهبردی های بسیاری برای مقابله و متوقف کردن ورود سلاح های آمریکایی به خاک مکزیک را به اجرا گذارد،  از تلاش های نیروهای زمینی تا نیروهای دریایی هردو کشور اما بازهم این تلاش ها در برابر سیل سلاح های قاچاق ساخت کارخانه های آمریکایی که پیامد ایجاد نا امنی در میان دیگر کشورهای  آمریکایی مرکزی داشته  است؛  ناکافی بوده، چراکه این برای متوقف ساختن این سیل مرگبار به مکزیک ودیگر کشورهای منطقه آمریکایی مرکزی باید از سرچشمه آن گرفته شود.

نویسنده این مقاله در واشنگتن پست نوشت: کارخانه داران و کارخانه های ساخت سلاح در آمریکا از زمان فروش و تحویل آنها و دیگر جزئیات نقل و انتقال ها اطلاع داشته اما چشم های خود را بر روی این مسائل می بندند.

این مشاور حقوقی وزارت خارجه مکزیک در ادامه مقاله خود در واشنگتن پست نوشت: مکزیک با احترام گذاردن به قوانین داخلی و حاکمیت آمریکا اما علیه چنین شرکت هایی آمریکایی که باعث چنین لطماتی به کشوری دیگری می شوند در دادگاه های موجود در خاک آمریکا علیه آنها اقامه دعوی می کند و دولت مکزیک امیدوار است تا دیوان عالی کشور آمریکا نیز با به رسمیت شناختن و توجه به اینکه یک کشور خارجی به علت برخی از شرکت های آمریکایی دچار لطمه (جانی) می شوند، اجازه برگزاری چنین دادگاهی را بدهد.

ارسال نظر