گروه‌های افغانستانی از فرصت خروج نیروهای فرامنطقه‌ای استفاده کنند

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: ضمن دعوت طرفین به حفظ ثبات، امیدوار هستیم گروه‌ها از فرصت خروج نیروهای فرامنطقه‌ای از ایجاد دولتی فراگیر و دارای روابط نیک با همسایگان نهایت استفاده را بکنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «سعید خطیب‌زاده» صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و با تبریک روز پزشک و کارمند، اظهار داشت: ایران آخرین تحولات افغانستان را رصد کرده و ما با گروه‌های مختلف در ارتباط هستیم.

وی اضافه کرد: ضمن دعوت طرفین به حفظ ثبات، امیدوار هستیم گروه‌ها از فرصت خروج نیروهای فرامنطقه‌ای از ایجاد دولتی فراگیر و دارای روابط نیک با همسایگان نهایت استفاده را بکنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: تاریخ افغانستان نشان می‌دهد راهکار نظامی برای حل و فصل مساله این کشور وجود ندارد و ایران در این زمینه آماده همکاری و تسهیل گفت‌وگوها است.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران در ۴۰ سال گذشته همواره در کنار مردم افغانستان بوده و بر حفظ جان و مال ناموس مردم و حقوق زنان و حفظ آثار میراث تاکید می‌کند، تصریح کرد: ایران امیدوار است شورای هماهنگی تشکیل شده بتواند صلح را در این کشور حاکم کند.

وی یادآورشد: بدیهی است در شرایط حاکم، موج جدید مهاجران شکل گرفته که ضرورت تداوم کمک‌های بشردوستانه را برای کاهش آلام مردم افغانستان دو چندان می‌سازد.

 وزیر خارجه پاکستان پنج شنبه به تهران می‌آید

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره اهداف سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران خاطرنشان کرد: این سفر به درخواست وزیر امور خارجه پاکستان در روز پنجشنبه انجام می‌شود و موضوع اصلی سفر مسائل دوجانبه و مسائل افغانستان خواهد بود.

 سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد: ایران به عنوان کشوری که تلاش خود را در راستای ایجاد صلح در افغانستان انجام داده رایزنی خود را دارد و ان‌شاءالله این سفر در راستای تداوم روابط دوستانه انجام خواهد شد.

ادامه دارد...

ارسال نظر