زلفی‌گل درباره کنکور و موضوعات کلیدی آموزش عالی برنامه روشنی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم درباره کنکور که معضل بزرگی است و سایر موضوعات کلیدی آموزش عالی برنامه ندارد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی یزدی‌خواه روز سه شنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: محدوده عملیات آقای زلفی گل دانشگاه همدان با ۴ و ۵ هزار دانشجو بوده و حالا می‌خواهد هزاران دانشجو و صدها واحد دانشگاهی را مدیریت کند.   نمی‌دانم او برای روز اول که بر صندلی وزارت تکیه می زند، چگونه می خواهد با شوراهایی مثل شورای عالی گسترش، شورای آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه شود در حالی که هیچ تجربه ای از گذشته نداشته است.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات ادامه داد:  اگر آقای زلفی گل انتخاب شود و مورد اعتماد شما همکاران قرار بگیرد کارهای فشرده و سنگین مثل مدیریت شوراها، مصوبات، دستور کارها را باید انجام دهد.

 وی با بیان اینکه در برنامه زلفی گل افقی برای بسیاری از حوزه‌ها مثل حوزه علوم انسانی اسلامی اشاره‌ای نشده است، گفت: وزیر پیشنهادی علوم در حوزه علوم انسانی هیچ برنامه‌ای ندارد.  در حالی که غرب اجازه نمی‌دهد که در حوزه علوم انسانی فرزندانمان تحصیل کنند تمام رفرنس‌ها در حوزه علوم انسانی به اندیشه‌های غربی است که نیاز به تحول دارد و آقای زلفی گل هیچ اشاره‌ای به تحول علوم انسانی نکرده است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی علوم به معضل کنکور که نظام آموزشی را زمین‌گیر کرده و مجلس نیز در دو مرحله مصوبه در این خصوص داشته برنامه شفاف و روشنی ندارد.

وی با بیان اینکه بحث اصلی من برنامه‌های سیاسی وزیر پیشنهادی علوم است، تصریح کرد: زلفی‌گل  در حال حاضر نماینده وزیر علوم فعلی در بسیاری از شوراها و هیات‌های ممیزی است و با دولت فعلی همراه است اما در ۸ سالی که اساتید ما تحت شدیدترین فشارها بودند ما هیچ جمله انتقادی در رابطه با این فضا را از او شاهد نبودیم.

یزدیخواه ادامه داد: آقای زلفی گل در خصوص مهاجرت نخبگان نظری ندارند و زمانی که با خبرگزاری مهر مصاحبه می‌کنند می گویند دنیا دهکده جهانی است و مشکلی ندارد که نخبگان مهاجرت کنند و برای خدمت در داخل انگیزه‌ای ندارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: زلفی گل به اذعان بسیاری از افرادی که در آموزش عالی هستند، شبیه وزیر خارجه دولت بی‌تدبیر است و اعتقادی به شعارهای انقلاب ندارد و اعتقادی به مرگ بر این مرگ بر آن ندارند و کارکردی در این حوزه از آقای زلفی گل مشاهده نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: هر زمانی که صحبت از فتنه می‌شود عصبی می‌شوند،  بالاخره فتنه به کشور آسیب‌های فراوانی زد و خواستار موضع شفاف آقای زلفی گل در این خصوص هستیم. آقای زلفی گل می‌گوید باید از همه روسای جمهوری قبلی تندیس طلایی بسازیم و در پارک‌ها نصب کنیم نیاز است که سوابق رئیس جمهور های قبلی را بررسی‌کنیم و می‌بینیم که این سخن سنجیده است یا خیر.

یزدیخواه ادامه داد: سال ۸۴ که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد آقای دکتر معین به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به همدان رفتند خیر مقدم را آقای زلفی گل به عنوان معاون دانشگاه خواندند و زمانی که دولت احمدی نژاد روی کار آمد او استعفا داد. البته ما به عاقبت آن دولت منحرف کاری نداریم اما در اوایل کار ما توقع نداشتیم که استعفا دهد.

وی ادامه داد: آقای زلفی‌گل علاقه ویژه‌ای به آقای خاتمی دارند و هم اکنون پشت تریبون بیاید و موضع خود را نسبت به آقای خاتمی و فتنه مشخص کند. بالاخره آقای زلفی گل مسئول جمهوری اسلامی است و باید بیاید و سیاست‌های خود را اعلام کند و باید بگوید من هیچ مناسباتی با اهالی فتنه ندارم.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: زمانی که خبر معرفی آقای زلفی گل به عنوان وزیر پیشنهادی منتشر شد، شور و شعف بسیاری در جبهه منحرفین، غرب گرایان و اصلاح طلبان پیچید که بسیار خوب شد ما تغییر نداریم و درست نیز می‌گویند اگر اهل تغییر بود دانشگاه همدان را متحول می کرد. آقای زلفی گل پژوهشگر ارزشمند و دانشمند عزیز قابل احترام است اما این کفایت نمی‌کند و خدای نخواسته اگر بحرانی مثل کوی دانشگاه در سال ۷۷ ایجاد شود آیا مرد میدان است که موضوع را مدیریت کند. آیا همچون ۸۸ می تواند این موضوعات را مدیریت کند.

وی ادامه  داد: اشرف بروجردی از آقای زلفی گل حمایت کرد و علی افشاری در رادیو زمانه که مصاحبه داشته تمام اعضای کابینه را تخطئه کرده اما با آقای زلفی‌گل کاری نداشته است چرا که این افراد به یکدیگر می‌رسند. ما وزیری قاطع، خلاق، متفکر و آزاد می‌خواهیم.

یزدیخواه با بیان اینکه تحول و رشد علمی کشور در این هشت سال به قهقرا رفته، گفت: مقام ‌معظم رهبری هر چه به این دولت بی‌تدبیر تذکر داد، ‌محل اعتنا نبود و بودجه‌های پژوهشی ما تنزل پیدا کرد. اگر آقای زلفی گل وزیر شود همین ۶۰۰ مقاله‌ای که نوشته است ممکن است باز مقاله نوشتن را ادامه دهد. این وزارتخانه، وزارتخانه کلیدی و آینده یک کشور است و نباید در وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی نباید مماشات کنیم.​

ارسال نظر