چراغ سبز آمریکا به واکسن‌های مورد تائید سازمان جهانی بهداشت

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که مسافران کشورهای دیگر که با واکسن‌های کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و داروی آمریکا واکسینه شده باشند، می‌توانند وارد این کشور شوند.

به گزارش روز شنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز خبر داد که سازمان جهانی بهداشت تاکنون مجوز استفاده اضطراری واکسن‌های آمریکایی مدرنا، فایزر و جانسون‌اند جانسون، واکسن‌های چینی سینوواک و سینوفارم (پکن) و واکسن انگلیسی آسترازنکا را صادر کرده است. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز ضمن صدور مجوز کامل استفاده از واکسن فایزر، با استفاده اضطراری از فرآورده‌های شرکت‌های مدرنا و جانسون‌اند جانسون موافقت کرده است.

به نوشته رویترز برخی از کشورها بر دولت بایدن فشار آورده بودند که واکسن‌های دارای مجوز سازمان جهانی بهداشت را تائید کند، چرا که واکسن‌های مورد تائید رگولاتور آمریکایی به صورت گسترده و در تمامی کشورهای جهان استفاده نمی‌شود.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، واکسن آسترازنکا با استفاده در ۱۸۲ کشور پرکاربردترین واکسن تولید شده کرونا به حساب می‌آید. واکسن‌های فایزر، مدرنا، سینوفارم (پکن)، جانسون‌اند جانسون و سینوواک نیز به ترتیب در ۱۳۶، ۷۵، ۷۴، ۵۵ و ۴۱ کشور تزریق می‌شوند.

بر اساس اطلاعات مندرج در تارنمای سازمان جهانی بهداشت، تصمیم‌گیری در مورد صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن هندی کوواکسین (بهارات) نیز در ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.

ارسال نظر