راه دست یابی به اتحاد، عمل به سیره پیامبر(ص) است

علامه پیر نور الحق قادری در همایش «رحمت‌اللعالمین» لاهور،‌ هدف از گرامیداشت دهه رحمت‌اللعالمین را آگاهی جوانان و نوجوانان به ارزش‌های مقدس اسلام دانست و گفت: راه دست یابی به اتحاد، عمل به سیره پیامبر(ص) است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، در آستانه میلاد رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، علمای اهل سنت و تشیع، دیپلمات‌های ایرانی، شخصیت‌ها و مسئولان حکومتی در این کشور در همایش «رحمت‌اللعالمین» با گرامیداشت دهه رحمت للعالمین و هفته وحدت، پیروی از سنت اصیل پیامبر گرامی اسلامی را عامل وحدت و اتحاد بین مذاهب مختلف اسلامی دانستند.

در این همایش محمدرضا ناظری، سرکنسول و جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، علامه پیر نور الحق قادری، وزیر امور مذهبی دولت مرکزی فدرال، علامه طاهر محمود اشرفی، مشاور امور مذهبی و خاورمیانه نخست وزیر پاکستان، سید ضیاء الله شاه بخاری، رئیس جمعیت متحد اهل حدیث پاکستان، مفتی محمد رمضان سیالوی، خطیب مسجد داتا دربار در لاهور و علامه محمد حسین اکبر، رئیس منهاج‌الحسین در اداره منهاج‌الحسین لاهور به سخنرانی پرداختند.

ناظری، سرکنسول کشورمان در لاهور با تمجید از اقدام دولت پاکستان در نامگذاری دهه «رحمت‌اللعالمین» در سراسر ایالت پنجاب از جمله در لاهور مرکز این ایالت گفت: جمهوری اسلامی ایران که منادی اتحاد بین المسلمین است از ابتکار زیبای دولت ایالت پنجاب برای راه اندازی کنفرانس‌های رحمت‌اللعالمین در میان گروه‌ها و مذاهب مختلف اسلامی به منظور تقویت فضای صلح و برادری حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با نامگذاری هفته وحدت توسط امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از 12 تا 17 ربیع الاول سعی کرده است تا اتحاد، اتفاق و وحدت را در جامعه تقویت کند. این سیاست به سرپرستی امام خامنه‌ای، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همچنان دنبال می‌شود.

روناس، وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور نیز بیان کرد: شخصیت و زندگی پُربرکت پیامبر اعظم(ص)، عامل مهم وحدت در امت اسلامی است. وی با تشریح وضعیت حساس کنونی در جهان اسلام گفت: باید هوشیاری خود را حفظ کرده از اختلافات پرهیز کنیم و نگذاریم دشمنان ما به اهداف خود که همانا ایجاد شکاف و اختلاف است برسند.

قادری، وزیر امور مذهبی دولت فدرال با بیان اینکه اکثر کشورهای اسلامی از شمال افریقا تا غرب آسیا و مسلمانان ساکن کشورهای اروپایی و آمریکا، میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلامی را به صورت خودجوش و پرشکوه جشن می‌گیرند گفت: هدف از گرامیداشت دهه رحمت‌اللعالمین نیز تشویق و آگاهی جوانان و نوجوانان به ارزش‌های مقدس اسلام و آشنایی آنها با شخصیت عظیم پیامبر(ص) گرامی اسلام است.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت در ایران، به زوایای مختلف شخصیت بزرگ پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: برگزاری دهه رحمت‌اللعالمین مهم است، اما مهمتر از آن عمل به سیره محمد مصطفی(ص) در پرهیز از اختلاف و تقویت اتحاد و پیروی از اخلاق حسنه است.

اشرفی، مشاور امور مذهبی و خاورمیانه نیز با تأکید بر وحدت اسلامی گفت: دنیای اسلام مانند بدن انسان است که اگر یکی از اعضا با مشکل روبرو شود، درد آن همه بدن را فرا خواهد گرفت، بنابراین باید از ایجاد درد در بدنه جهان اسلام یعنی ایجاد اختلاف و تفرقه به شدت خودداری شود.

مشاور عمران خان نخست وزیر پاکستان همچنینT فضای مجازی را عامل مهم تشدید برخی اختلاف‌های فرقه‌ای در پاکستان عنوان کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی منبع انتشار خبرهای دروغ و بی پایه و اساس است که اگر بعد دینی و مذهبی داشته باشد به عامل تشدید اختلافات مذهبی تبدیل می‌شود. دولت پاکستان سعی می‌کند با طرح و اجرای قوانینی با عوامل مخرب که در فضای مجازی عامدانه فضاسازی می‌کنند، برخورد کند. 

 

نبی مکرم اسلام(ص) کامل‌ترین اسوه راستین بشریت

سید ضیاء الله شاه بخاری، رئیس جمعیت متحد اهل حدیث پاکستان پیغمبر گرامی اسلامی را پیامبر رافت، رحمت و دارای خلق  عظیم دانست و گفت: حضرت محمد (ص) الگوی اخلاق برای همه انسان‌ها در تمام دوران است. ایشان به عنوان بهترین و کامل ترین اسوه راستین بشریت نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز و مهربان بودند.

سیالوی، خطیب مسجد داتا دربار در لاهور نیز ضمن درخواست از  مردم مسلمان پاکستان در فشرده سازی صفوف اتحاد خود برای مقابله با عوامل افراطی گفت: پیامبر گرامی اسلام حتی نسبت به کفار نیز مشفق و مهربان بودند و همین باعث شد تا اسلام در صدر اسلام به سرعت در شبه جزیره عربستان گسترش یابد.

وی با اشاره به اقدامات اسلام هراسی و اهانت‌ها به مقدسات اسلامی در غرب گفت: باید واکنش‌ ها به این اقدامات شیطانی حساب شده باشد تا جریان‌های افراطی غرب به غیرت مسلمانان پی ببرند نه اینکه با اقدامات متقابل افراطی چهره بدی را از اسلام در غرب نشان دهیم.

علامه محمد حسین اکبر، رئیس منهاج‌الحسین(ع) به عنوان سخنران پایانی این کنفرانس، با اشاره به اقدامات غرب در حمایت از اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلامی به ویژه ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: برگزاری این کنفرانس پیامی واضح به دشمنان قسم خورده اسلام است که ما برای دفاع از ارزش‌های اسلامی متحد هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر