وزیران خارجه ایران و اندونزی خواستار توجه به پناهندگان افغان شدند

وزیران خارجه ایران و اندونزی در گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده پناهندگان افغانستانی، خواستار توجه جامعه جهانی به مسائل آنها شدند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، حسین امیرعبداللهیان امروز - پنج شنبه - در تماس تلفنی با رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان را مورد تبادل نظر قرارداد. 

وی با اشاره به شرایط جاری در افغانستان و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، اقدامات تروریستی اخیر و هدفمند داعش در این کشور را محکوم و با یادآوری  مسئولیت طالبان در حفظ امنیت اقوام و پیروان مذاهب مختلف در برابر اقدامات تروریستی، بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران، توجه به پناهندگان افغانستانی در کشورهای همسایه و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران را مسئولیت جامعه جهانی دانست.

امیرعبداللهیان با یادآوری توافقات طرفین در ملاقات اخیر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، خواستار توسعه و تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور شد.

وی، همتای اندونزیایی خود را در جریان گفت‌وگوهای اخیر هسته ای برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران قرار داد.

وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این گفتگوی تلفنی بر حفظ حقوق بشر و به‌ویژه حقوق زنان در افغانستان تاکید کرد و رسیدگی به امور پناهندگان افغانستانی را مسئولیت انسانی دانست که نیازمند توجه ویژه جامعه جهانی است.

مرسودی ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به جاکارتا، از توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور استقبال کرد و اظهار داشت: به دستگاه های دولتی اکیدا توصیه شده تا توافقات و پروژه های تعریف شده فی‌مابین با سرعت مناسب اجرایی و یا نهایی شوند.

ارسال نظر