سردارجلالی: نقش زنان مقابل تهدیدات نوین کلیدی و محوری است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه مقابل تهدیدات نوین که اساسا ناظر به عرصه‌های جدید و زندگی مردم هستند، نقش و جایگاه زنان کلیدی و محوری است، گفت: با توجه به ظهور تهدیدات جدید، چون موضوع تهدیدات غذایی و زیستی، پیش از پیش نقش زنان را برجسته می‌کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، سردار غلامرضا جلالی در همایش زنان و پدافند غیرعامل روز شنبه با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری، فاطمه محمدبیگی رییس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس و خانواده معزز شهیدان زین‌الدین و فخری‌زاده و جمعی از فعالان برتر حوزه زنان و پدافند غیرعامل در سازمان پدافند غیرعامل کشور با گرامیداشت یاد شهدای عالی مدافع حرم و وطن از جمله شهیدان همت، بروجردی، زین‌الدین، سلیمانی، فخری زاده و عبدالله زاده گفت: موضوع زن در انقلاب اسلامی به ویژه در عرصه دفاع بسیار جدی و مطرح است.  

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در حالی که در تمدن غربی نگاه به زنان با ادعای تساوی حقوق زن و مرد در پی تضییع حقوق آنان و بهره‌کشی و یا به دنبال استفاده ابزاری، تجاری و کالایی از زنان است، انقلاب اسلامی بر مبنای کرامت‌بخشی هویت جدیدی برای زنان تعریف کرد.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز شکل تهدیدات عوض شده است و قطعا الگوهای دفاع برابر تهدیدات هم باید متحول شود، تصریح کرد: امروز جایگاه زن و خانواده از جمله موضوعاتی است که دشمن همواره در تهدیدات خود علیه ملت ایران بر روی آن متمرکز شده است.

وی، خانواده را رکن و اساس جامعه و زیرساخت تولید قدرت ملی عنوان کرد و گفت: هر نوع تحول و تطوری در یک جامعه از خانواده شکل می‌گیرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه زنان هم قوام بخش و ستون خانواده اسلامی ایرانی محسوب می‌شوند، گفت: بر همین اساس است که دشمن مهمترین هدف خود را حمله به الگوی زن متعالی اسلامی ایرانی و خانواده قرار داده است.

سردار جلالی  با بیان اینکه یکی از عرصه‌های تهدید که امروز شاهد آن هستیم در عرصه کاهش جمعیت است، تصریح کرد: در دنیای امروز، جمعیت جوان و پویا، یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور محسوب می‌شوند و به دنبال آن کاهش جمعیت، تهدیدات در حوزه‌های متنوع را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نقش زنان در پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: موضوع پدافند غیرعامل با توجه به ظهور تهدیدات جدید، چون موضوع تهدیدات غذایی و زیستی، پیش از پیش نقش زنان را برجسته می کند. چرا که بخش بزرگی از موضوع مقابله با تهدیدات زیستی، به موضوع تغییر سبک زندگی بر می‌گردد. از سوی دیگر در حوزه اقتصادی هم تهدیدات این حوزه، با مباحثی همچون انتخاب الگوی مصرف، سبد غذایی مناسب، سالم و بهینه و ... نیز نقش زنان بی بدیل است.  

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در عرصه‌های دفاعی به جز برخی زمینه‌ها و حدود شرعی، دفاع هم بر مرد و هم بر زن واجب است ولی نقش‌های آنها متفاوت است. در این میان برخی نقش زنان در دفاع واجب و غیرقابل جایگزین است. برای مثال نقش تربیت کودکان و آینده‌سازی یک نسل را هیچکس غیر از زن و مادر نمی‌تواند به درستی ایفا کند.

وی ادامه داد: در برخی حوزه‌ها مانند آزمایشگاه‌های سایبری، در مواردی که کارها نیاز به دقت نظر و صبر و حوصله بیشتری دارد یا در حوزه‌های زیستی مانند پزشکی و پرستاری، شاهد ایفای نقش‌هایی ارزنده از زنان هستیم که شایسته قدردانی است.  

سردار جلالی با بیان اینکه جامعه آماده، مبتنی بر خانواده آماده شکل می‌گیرد، افزود: هسته اول اجتماع، خانواده است که باید از مهارت و قابلیت دفاع از خود در برابر شرایط اضطراری برخوردار باشد. خانواده آماده منجر به تشکیل محله آماده، محله آماده منجر به تشکیل شهر آماده و شهر آماده، کشور آماده را تشکیل خواهد داد.

ارسال نظر