طرح های بایدن؛ به نفع ثروتمندان و به زیان طبقه متوسط

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که طرح های جو بایدن در زمینه رفاه اجتماعی و تغییرات آب و هوایی مالیات طبقه متوسط را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد و شامل معافیت های پرسودی برای فوق ثروتمندان است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: تقریبا ۳۰ درصد خانواده های طبقه پایین و متوسط آمریکایی باید از آغاز سال جدید و با قانونی شدن طرح بایدن، مالیات بیشتری پرداخت کنند.

تحقیقات برنامه مرکز سیاست مالیاتی آمریکا وابسته به لیبرال ها به عنوان پروژه مشترک موسسه بروکینگز و اوربان به بررسی عمیق افزایش مالیات ها پرداخته که دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا می خواهند در این قانون چندتریلیون دلاری گنجانده شود.

این یکی از چند تحقیق انجام شده درباره قدرت افزایش برنامه ریزی شده مالیات ها برای تحقق اهداف بایدن جهت جلوگیری از تبعات ناشی از فرار مالیاتی فوق ثروتمندن و طبقه متوسط است. هر چند که طرح افزایش مالیات بایدن جزیی است اما بتدریج تا پایان دهه کنونی افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

گزارش اخیر نشان می دهد که اگر محدودیت کاهش ایالتی و محلی مالیات ها از ۱۰ هزار دلار به ۸۰ هزار دلار افزایش یابد، دو سوم اَبرثروتمندان شاهد کاهش مالیاتی خواهند بود.

بایدن و دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا مجموعه گسترده ای از  مالیات های جدید را ارائه داده اند که وال استریت محل بزرگترین بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری دنیا تا مین استریت محله خرده فروشی ها در آمریکا را در بر می گیرد و شامل پرداخت مالیات برای بسته رفاه اجتماعی است.

کاخ سفید تلاش می کند چنین وانمود کند که افزایش مالیات ها تنها اقشار فوق ثروتمند آمریکایی و شرکت ها را هدف قرار می دهد و در نهایت منافع همگانی را تامین می کند.

اما مطالعه مرکز سیاسی مالیات در آمریکا روایت دولت بایدن از افزایش مالیات ها را زیر سوال برده و بیان می کند که این طرح تعهد بایدن در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ را نقض می کند. وی گفته بود که مالیات خانوادهایی را که درامدی سالانه کمتر از ۴۰۰ هزار دلار دارند کاهش نخواهد داد.

واشنگتن تایمز نوشت کاخ سفید از پاسخ به درخواست این رسانه برای اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

بایدن از افزایش ۵ درصدی «مالیات بر ثروت» برای افرادی که درامد آنها بالای ۱۰ میلیون دلار است حمایت می کند.

ارسال نظر