هراس آمریکا از حملات سایبری؛ واشنگتن دست به دامن صهیونیست‌ها شد

نگرانی مقامات آمریکایی از تداوم حملات سایبری به تاسیسات زیربنایی و سیستم های زیرساختی این کشور باعث شده تا واشنگتن برای مقابله با این چالش دست به دامن صهیونیست‌ها شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، این در حالی است که صهیونیست‌ها نیز پیش از این نسبت به حملات سایبری علیه تاسیسات و نهادهای این رژیم ابراز نگرانی کرده بودند.

در همین حال وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد با وزارت دارایی رژیم صهیونیستی  برای رسیدگی به مسائل مربوط به امنیت سایبری و حملات باج‌افزاری همکاری خواهد کرد.

براساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار است نیروی ضربتی را با هدف حفاظت از زیرساخت‌های مالی حیاتی دو طرف و تکنولوژی‌های نوظهور تشکیل دهند.

همچنین واشنگتن و تل‌آویو همکاری‌هایشان را برای مقابله با تهدید حملات باج‌افزاری در سراسر جهان گسترش خواهند داد.

در همین راستا آمریکا و صهیونیستها قرار است یک یادداشت تفاهم مربوط به حمایت از تبادل اطلاعات در بخش های مالی با هدف مقابله با حملات سایبری را توسعه دهند. همچنین مقابله با تهدیدات اطلاعاتی و آموزش پرسنل دو طرف از جمله دیگر همکاری ها در این زمینه خواهد بود.

این همکاری جدید میان واشنگتن و تل آویو در حالی اعلام شده که آسیب‌پذیری دو طرف در برابر حملات سایبری و باج افزاری بیش از پیش آشکار شده است.

واشنگتن پست روز گذشته با اشاره به حمله سایبری اخیر به اف بی آی گزارش داد که این نفوذ سایبری نشان از ضعف و خرابی امنیت سایبری و آسیب پذیری سیستم ایمیلی آمریکا در برابر حملات هکرها است.

در ماه های اخیر تعداد حملات سایبری به شرکت ها و نهادهای کلیدی آمریکا افزایش یافته که آسیب پذیری امنیت سایبری سیستم های این کشور را نشان می دهد. تنها در تیرماه سال جاری به گفته یک شرکت امنیت سایبری حدود ۲۰۰ کسب و کار در آمریکا هدف حمله بزرگ باج افزاری قرار گرفت.

محافل امنیتی، سایبری و رسانه ای رژیم صهیونیستی نیز اخیرا درباره حملات سایبری به زیرساخت های این رژیم ابراز نگرانی کرده اند که به عقیده کارشناسان، علت این امر را باید در سطح و گستردگی حملات و ناتوانی این رژیم در مقابله با آن جستجو کرد. زیرساخت های اصلی رژیم صهیونیستی در طول کمتر از یک ماه اخیر شاهد حملات مداوم سایبری بوده است.

در این مدت از سایت های نظامی، امنیتی و مدنی رژیم صهیونیستی گرفته تا شرکت‌های بزرگ هاستینگ این رژیم آماج حملات پیاپی قرار گرفته است.

ارسال نظر