نماینده ویژه ایران در امور افغانستان:آمریکا از داعش حمایت می کند

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت: آمریکا پس از شکست در افغانستان در تلاش برای حمایت از گروه تروریستی داعش است.

 به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن کاظمی قمی افزود: کشور متجاوزی که در ۲۰ سال گذشته قصد حاکمیت بر افغانستان را داشت، هم اکنون پس از شکست، در تلاش تقویت گروه‌های تکفیری در افغانستان است.

وی که صبح امروز در رأس یک هیات بلندپایه وارد کابل شد، در گفت وگو  با خبرنگاران هدف از سفرش را گفت وگو با مسوولان دولت موقت در باره مسائل سیاسی، اقتصادی، امنیتی و مهاجران افغان عنوان کرد.

کاظمی قمی در پاسخ  به سوال یکی از خبرنگاران در باره به رسمیت شناختن دولت طالبان گفت "ما به خواست مردم افغانستان احترام می گذاریم و موضع ما منطبق با خواسته های مردم این کشور است".

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان اظهار امیدواری کرد که با تشکیل دولتی مقتدر در افغانستان، ثبات نیز در منطقه حاکم شود.

وی افزود: افغانستان نیز مانند جمهوری اسلامی ایران با تحریم های ظالمانه غرب مواجه است و دو کشور تلاش خواهند کرد با ایجاد مرزهای امن همکاری های بیشتری داشته باشند.

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت که ایران همواره در کنار مردم افغانستان بوده و امروز هم در همه ابعاد امنیتی، اقتصادی و سیاسی در کنار مردم افغانستان خواهد بود.

وی با اشاره به شکست آمریکا در افغانستان گفت که برخی کشورها با استفاده از نام هراس افکنی، در پی راه اندازی جنگ نیابتی در افغانستان هستند.

پیش از این سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در حساب رسمی خود در توئیتر با اعلام این سفر نوشت: کاظمی قرار است در این سفر با مقامات عالی طالبان پیرامون موضوعات مختلف همچون مسائل منطقه‌ای، مهاجرین، کمک‌های بشردوستانه، تشکیل دولت فراگیر و بویژه موضوعات اقتصادی گفت‌وگو نماید. کمک به مردم افغانستان قبل از فصل سرما در اولویت می‌باشد.

ارسال نظر