مسابقات قرآن محدود به یک قشر خاص نشود

علی‌اکبر توپچی از اساتید قرآنی کشور با تأکید بر اینکه باید با ابزارهای تبلیغاتی حوزه مسابقات قرآنی را عمومی‌تر کرد گفت: مسابقات قرآن بار آموزشی هم دارد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی‌اکبر توپچی از اساتید قرآنی کشور در خصوص چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: قطعاً یکی از موضوعاتی که در زمینه بحث ترویج قرآن و ایجاد توجه بیشتر به آن علی‌الخصوص در میان اقشار نوجوان و جوان کشور مؤثر واقع می‌شود، بحث مسابقات قرآن است.

رئیس سابق فرهنگسرای قرآن ادامه داد: کسانی که در عرصه فعالیت‌ها و کلاس‌های آموزشی قرآنی حضور دارند باید به‌نوعی توانمندی‌های خود را بسنجند و به نمایش بگذارند و مسابقات قرآن چنین بستر مهمی را ایجاد می‌کند.

توپچی با تأکید بر اینکه مسابقات قرآنی هم در بعد آموزشی بسیار مؤثر است و هم در بعد جذب مردم به‌سوی قرآن، افزود: مسابقات قرآن بار آموزشی هم دارد. اگر به‌صورت عمیق‌تری به مسابقات قرآنی نگاه کنیم می‌بینیم که بستر مسابقات هم می‌تواند باعث جذب علاقه‌مندان به حوزه قرآن شود هم باعث به وجود آمدن یک رقابت سازنده و هم می‌تواند به قهرمان‌پروری که در بخش قرآنی به آن نیازمندیم، دامن بزند.

وی جایگاه مسابقات قرآن را بسیار مهم و رفیع ارزیابی کرد و اضافه کرد: قطعاً و یقیناً اگر سازمان‌ها و نهادها به‌صورت جدی به مسابقات قرآنی بپردازند ما شاهد ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و استقبال مردم از این مسابقات خواهیم بود.

این استاد قرآنی کشور همچنین تصریح کرد: در مسابقاتی که جنبه ملی دارد و دایره گسترده‌تری را شامل می‌شود باید از ابزار تبلیغاتی بیشتری استفاده کرد تا این مسابقات از حالت قشری و گروهی خارج شود. موضوع قرآن یک موضوع فراتر از یک قشر خاص است و همه مردم و مسلمانان به قرآن علاقه دارند.

توپچی تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم که مسابقات متعلق به یک قشر خاص نشود. لازمه‌اش هم حتماً این نیست که همه در مسابقه شرکت کنند اما باید با بحث‌های تبلیغاتی و بهره‌گیری از فضای مجازی و ظرفیت‌های صداوسیما باید بستری را فراهم کنیم که حوزه قرآنی کمی عمومی‌تر شود از آن‌طرف جاذبه‌هایی ایجاد کنیم که مردم هم بتوانند به یک‌شکلی در این مسابقات حضورداشته باشند.

وی همچنین پیشنهاد کرد: می‌توان با طراحی برنامه‌های جانبی در طول برگزاری مسابقات قرآنی به متن مردم ورود کرده و مسابقات را با اقبال بیشتری برگزار کنیم.

ارسال نظر