همایش وحدت اسلامی در کراچی پاکستان برگزار شد

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان، همایش باشکوه «اتحاد جهان اسلام برای مقابله با اسلام‌ هراسی» به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان برگزار شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان مهمانان ویژه این مراسم حضور داشتند.

مولوی «نذیر احمد سلامی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، «حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی، «کامران پزشکی» رئیس خانه فرهنگ کشورمان و همچنین رهبران ارشد احزاب سیاسی و مذهبی در کراچی نیز به صورت گسترده در این رویداد وحدت آفرین شرکت کردند.

تشکیل امت واحده از آرمان‌های سردار سلیمانی بود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان سخنران اصلی این برنامه به تشریح چگونگی تشکیل اتحاد کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: دشمن از تشکیل اتحادیه اسلامی واهمه دارد.

وی با قدردانی از سرکنسولگری و خانه فرهنگ ایران در کراچی برای اهتمام همایش اتحاد اسلام و گردهم آوردن شخصیت‌های برجسته و حامیان وحدت در این مراسم، افزود: در ایران شهید حاج قاسم سلیمانی را سردار دل‌ها نامیده‌ایم و این در پرتوی مجاهدت‌های این سردار رشید در جهان اسلام است.

دبیرکل مجمع تقریب اظهار داشت: تشکیل امت واحده یکی از آرمان‌های سردار سلیمانی بود، وی برای کمک به ملت‌های تحت دهشت و اعمال وحشیانه داعش در سوریه و عراق از هیچ فداکاری دریغ نکرد زیرا وی دلداده وحدت جهان اسلام بود.

وی گفت: اتحاد بین مسلمانان دستور قرآن و سنت رسول الله(ص) است و ما نباید به تفرقه دامن بزنیم زیرا خداوند متعال انسان را از جدایی فکر و جسم نهی فرموده است.

«اسد الله بوتو» معاون رئیس حزب جماعت اسلامی در ایالت سِند طی سخنانی با ادای احترام به مقام رفیع شهدای اسلام از جمله سردار مجاهد سپهبد شهید سلیمانی، گفت: مسلمانان باید علیه رویکرد مغرضانه آمریکا و متحدان غربی آن متحد شوند.

وی افزود : آمریکایی‌ها امروز در منطقه و دیگر نقاط جهان رسوا شده و برابر فرار از شکست و اقدامات مفتضحانه خود دست به توطئه‌های شیطانی در بلاد اسلامی و بر افروختن آتش تفرقه میان مسلمانان هستند.

این سیاستمدار پاکستانی با تمجید از مقام سردار سلیمانی و فداکاری ایشان برای مبارزه با تروریسم، گفت: تروریسم پروری تبدیل به ابزار و منبع درآمد برای قدرت‌های استکباری و آمریکا شده است لذا مسلمانان باید بیدار شوند و اجازه پیشبرد نقشه‌های شوم دشمنان را ندهند.

علامه «سید احمد اقبال رضوی» معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: سردار سلیمانی شهید راه وحدت و مقابله به دشمنان اسلام است و نباید ایشان را تنها متعلق به یک ملت و کشور دانست.

وی با تاکید بر یکپارچگی عالم اسلام علیه دشمنان مشترک به ویژه توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی، افزود: ضعف شیعه و سنی به ضرر هر دو طرف است و مشکل امروز جوامع مسلمان تعصب، جهل، تکفیر و عدم توجه به مشترکات و ارزش‌های اسلامی است، باید از این بن بست خارج شد.

این شخصیت مذهبی پاکستان با انتقاد از رویکرد برخی از حاکمان اسلامی و عرب در قبال تحرکات شیطانی قدرت‌های غربی، خواستار عملکرد موثر دولت‌های اسلامی علیه پدیده اسلام هراسی و نجات مسلمانان از چالش‌های پیش رو شد.

«کامران پزشکی» رئیس خانه فرهنگ ایران در کراچی نیز طی سخنرانی خود گفت: امروز مصادف با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس است لذا نام و  یاد این شهیدان عرصه دیپلماسی فرهنگی و مقاومت را نیز گرامی می داریم.

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین نمادهای فرهنگ مقاومت در عرصه بین‌الملل است. این شهید والامقام در پاکستان نیز دارای جایگاه ویژه ای است و مردم شریف پاکستان بعد از شهادت ایشان از طرق مختلف دین خود را به این شهید ادا کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که این همایش ارزشمند بتواند بخشی از مکتب سردار سلیمانی را به ویژه در عرصه اتحاد جهان اسلام برای مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی تبیین و روشن نماید.

«صاحبزاده ابوالخیر زبیر» رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان با ابراز خرسندی از حضور هیات دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وجود نورانی محمدمصطفی (ص) و عشق به رسول خدا مرکز وحدت و اشتراک ملل اسلامی است و مسلمانان باید پیرو این اصل و راهبرد همیشگی باشد.

وی تاکید کرد: مبارزه با اسلام‌هراسی باید در سطح منطقه‌ای و جهانی تقویت شود، مسلمانان هرگز در برابر توهین به مقدسات اسلامی سکوت نخواهد کرد اما حاکمان کشورهای اسلامی باید نقش واقعی خود را برای جلوگیری از پدیده شیطانی اسلام و قرآن ستیزی ایفا کنند.

این رهبر سیاسی پاکستان با ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) و تمجید از فتوای تاریخی ایشان علیه عامل توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص)، گفت: ایمان قوی سردار شهید قاسم سلیمانی و عزم راسخ ایشان برای مبارزه جهت اعتلای اسلام و دفاع از مسلمانان برای آمریکا و دیگر قدرت‌های متکبر قابل تحمل نبود و آنان دست به ترور این شخصیت محبوب زدند.

وی با محکومیت اظهارات جنگ طلبانه سردمداران رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای تخریب صلح و ثبات منطقه‌، افزود: ایران مانند همیشه قوی و پایدار خواهد ماند و تهدیدهای اسرائیل به جایی نخواهد رسید.

در حاشیه سخنرانی شخصیت‌های ایران و پاکستان قطعه فیلم‌هایی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی، فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وحدت، مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی و مقابله با اسلام‌هراسی برای حضار پخش شد.

انتهای پیام

ارسال نظر