امام جمعه زاهدان: پاسخگویی مدیران به عنوان یک فرهنگ شناخته و ترویج شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مطالبه‌گری از سوی مردم و پاسخگویی مدیران باید به عنوان یک فرهنگ شناخته، ترویج و تقویت شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان اظهارداشت: از راههای تحصیل تقوای الهی افزایش بصیرت و پیوند با ولایت است.

امام جمعه زاهدان گفت: بصیرت فهم دقیق و درک درست از موقعیت و شناخت وظایف محوله است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: حضرت فاطمه زهرا(س)  با توجه به درک درست جایگاه ولایت و امامت مصداق بارز بصیرت است و مصداق دیگر بصیرت حضرت امام خمینی(ره) با توجه به ارسال نامه به گورباچوف است.

وی با بیان اینکه مصداق دیگر بصیرت ۹ دی و شناخت درست مردم و پیوند با امام و ولایت است، ادامه داد: مصداق دیگر بصیرت سردار شهید سلیمانی است که با شناخت کامل جبهه دشمن از طرفی و اطاعت پذیری از فرمان رهبری توانست دلهای مردم تصرف و پیروزی مقاومت را به ارمغان آورد. 

آیت الله محامی گفت: یکی دیگر از راههای تحصیل تقوا برنامه ریزی دقیق، درست و به موقع از سوی مسوولان و مطالبه گری و نظارت همگانی مردم است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر یک روزه خود به سیستان گفت: بازدید از انرژی بادی میل نادر، چاه نیمه ها، و دیدار با اصحاب رسانه از جمله برنامه های سفر به زابل بود که

در دیدار با اصحاب رسانه اظهار شد: در زمان انتخابات اگر معیار شایسته سالاری باشد به کسی که توان خدمت دارد رای بدهیم و بعد از رای دادن نیز از آنان بخواهیم به وظیفه خود عمل کنند. 

نمایندگان در انتخاب مدیران نباید دخالت کنند 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس نباید در انتصاب و انتخاب مدیران دخالت کنند.

وی افزود: مطالبه گری از مسولان و پاسخگویی مدیران باید مورد توجه جدی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: توجه به مردم و شنیدن حرف آنان باید سرلوحه کار مسوولان پاسخگو باشد و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهند پیشنهادات سازنده را بپذیرند و اگر کاری اشتباه است با شجاعت اعتراف کنند و در صدد رفع آن باشند.

آیت الله محامی تاکید کرد: اگر اینگونه اقدام شود مردم مسولان را از خودشان می‌دانند.

ارسال نظر