قالیباف: فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب نیاز به غلو ندارد

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ جبهه، دفاع مقدس و انقلاب نیاز به غلوگویی ندارد و اگر درست مطرح شود جوانان می‌پذیرند و در این مسیر حرکت می‌کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، قالیباف روز دوشنبه با حضور در منزل مرحوم حاج حسین اسماعیل بیگی از رزمندگان دفاع مقدس و دبیر پیشین جمعیت پیشرفت و عدالت در کرمان گفت: جوانان نباید در حرف و عمل ما اختلاف ببینید و احساس ریاکاری در کارها کنند.
وی اظهارداشت: حاج حسین اسماعیل بیگی در فضای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و فعالیت های توسعه ای استان کرمان اقدامات خوبی انجام داده است.
وی ادامه داد: تاکنون هر فعالیتی از حاج حسین اسماعیل بیگی دیده ایم با روحیه انقلابی و سبک، منش و مکتب شهید سلیمانی که تربیت شده سبک و مکتب حضرت امام (ره) و با معیارها و ارزش هایی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، بوده است.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حاج حسین اسماعیل بیگی مردی انقلابی بود که مبتنی بر عدل و عقل تصمیم می گرفت.
وی ادامه داد: وی هیچ زمانی داوطلب پذیرفتن مسئولیت نبود اما همیشه درصدد جمع کردن شرایط و همراهی در کارها بود.
قالیباف گفت: هر زمان به کرمان می آمدم تمامی زحمات بر شانه ایشان بود و ما با افتخار در کنار وی بودیم. 
وی تصریح کرد: مرحوم اسماعیل بیگی مجاهد واقعی بود و حرکت ها و اقدامات ایشان مبتنی بر عدل و عقل بود. 
رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که توفیق داشته باشیم مسیر فرهنگ جهاد، شهادت و بسیج را که برخاسته از فرهنگ ایثارگری و شهادت است پیش ببریم و از خدا بخواهیم همه عاقبت بخیر باشیم.
وی با بیان اینکه عزت و ذلت دست خداست گفت: امروز می بینیم وقتی خدا بخواهد به کسی مانند شهید سلیمانی عزت بدهد، به این درجه می رسد.

قالیباف با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و عملیات هایی که حاج قاسم در آنها حضور داشت تصریح کرد: انقلاب اسلامی چنین فرصت ها و چنین مردان با اخلاصی دارد و اینها همه برگرفته از مکتب امام و اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی است که چنین مسیری را پیش می برد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تا زمانی که توفیق داشته باشیم در این مسیر پیش برویم و مجاهدت کنیم خدا نیز از کارها گره گشایی می کند و نصرت و پیروزی وعده خداست.
وی اظهار داشت: سختی ها صف مومنان را از سایرین جدا می کند و  این مسیر، رهروان خاص خود را دارد که جز با هدایت الهی امکان حرکت در این مسیر نیست.

قالیباف: فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب نیاز به غلو ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک مرحوم اسماعیل بیگی با حضور در جنگ تحمیلی و سایر صحنه های نظام یکی از رهروان این مسیر و همواره در میدان بود، اظهارداشت: اسماعیل بیگی فرصت را به جوانان می داد و هر جایی به کمک نیاز بود وارد عرصه می شد.
وی با بیان اینکه به کرمان و خوزستان به دلیل دوران جنگ و حاج قاسم علاقه مند هستم افزود: ما مکلف و موظفیم برای این نسل های جوان باورهای انقلاب را به عنوان و عدالت را رعایت کنیم.

سردار پاسدار حاج حسین اسماعیل بیگی، رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، پس از تحمل یک دوره بیماری ناشی از کرونا، شبانگاه پنجشنبه دوم دی سال جاری آسمانی شد.

رییس مجلس پیش از ظهر امروز در دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی وارد کرمان شد و ابتدا برای ادای احترام به مقام شامخ  شهیدان به گلزار شهدای کرمان رفت.

ارسال نظر