سازمان جهانی بهداشت از لغو گسترده محدودیت‌های کرونا در اروپا انتقاد کرد

هانس کلوگه، مدیر شاخه اروپای سازمان جهانی بهداشت (WHO) از لغو گسترده محدودیت‌های کرونایی در کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا، انتقاد کرد.و گفت این کشور بطور ناگهانی و ضربتی به مقررات محدودکننده پایان داده‌اند.

به گزراش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در نشست خبری در شهر کیشینف پایتخت مولداوی با گلایه از این کشورها یادآور شد که نتیجه چنین رویکردی، جهش تعداد مبتلایان به کرونا خواهد بود. 

وی ادامه د اد شمار مبتلایان در ۱۸ کشور از ۵۳ حوزه تحت نظارت این سازمان در اروپا در حال افزایش است. در هفت روز گذشته در اروپا بیش از پنج میلیون مورد ابتلای جدید و حدود ۱۲ هزار و پانصد مرگ ثبت شده است. 

از زمان شروع پاندمی کرونا به گفته دویچه وله ، بیش از ۱۹۴ میلیون نفر در اروپا به ویروس مبتلا شده و بیش از یک میلیون و نهصد و بیست هزار نفر جان باخته‌اند. 

موسسه ویروس‌شناسی رابرت کخ RKI اعلام کرده که در هفته گذشته میزان ابتلا در آلمان به صورت مداوم افزایش یافته است. این موسسه روز سه‌شنبه ۲۲ مارس (۲ فروردین) شاخص هفتگی ابتلا را  ۱۷۳۳.۴ اعلام کرد. این میزان تعداد ابتلای جدید را به ازای هر صد هزار نفر در یک دوره هفت روزه نشان می دهد.

هفته گذشته پارلمان آلمان قوانین و مقررات مربوط به کرونا را تعدیل کرد. که بر این اساس اکثر محدودیت‌ها تنها به صورت گذرا و تا ابتدای آوریل (اواسط اردیبهشت) قابل اجرا هستند. 

 طبق این تغییرات، "مراقبت‌های اولیه" جایگزین مقررات قبلی می‌شوند. مقررات جدید کرونایی شامل زدن ماسک و ارائه تست در محل‌هایی چون خانه‌های سالمندان و بیمارستان‌ها خواهد بود.

 استفاده از ماسک در اتوبوس‌، قطار و هواپیما و مطب پزشکان مثل سابق اجباری است. در مدارس، سوپرمارکت‌ها و فضای عمومی سرپوشیده دیگر نیازی به زدن ماسک نیست. دورکاری نیز لغو می‌شود و تصمیم درباره ادامه آن برعهده خود شرکت‌ها خواهد بود.

مقامات ایالت‌های آلمان  در عین حال، اختیار دارند که بنا بر شرایط محلی، تدابیر سختگیرانه‌ای در مناطق با ابتلای بالا در نظر بگیرند. 

ارسال نظر