انگلیس مدعی شکست روسیه در محاصره کی‌یف شد

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شکست روسیه در محاصره کی‌یف شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: شکست‌های مکرر روسیه و حملات متقابل موفقیت آمیز نیروهای اوکراینی به این معنی است که تقریباً حمله روسیه در هدف خود برای محاصره کیف شکست خورده است.

در ادامه ادعا شده است: اظهارات روسیه در مورد کاهش فعالیت در اطراف کی‌یف و گزارش هایی مبنی بر خروج برخی واحدهای روسی از این مناطق، ممکن است نشان دهنده پذیرش روسیه باشد که اکنون ابتکار عمل در منطقه را از دست داده است.

وزارت دفاع انگلیس احتمال داد، روسیه به دنبال منحرف کردن قدرت رزمی از شمال به حمله خود در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق باشد.

این درحالیست که روسیه در پی مذاکرات روز سه‌شنبه میان هیات‌های نمایندگی این کشور و اوکراین در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های نظامی نیروهای خود را در شمال اوکراین به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

الکساندر فومین معاون وزارت دفاع روسیه گفت که کشورش تصمیم گرفته برای افزایش اعتماد متقابل و ایجاد شرایط لازم برای ادامه مذاکرات و دستیابی به هدف نهایی توافق و امضای توافقنامه؛ عملیات نظامی را در اطراف کی یف پایتخت اوکراین و چرنی هیف به شدت و در ابعاد گسترده کاهش دهد.

بیش از یک ماه از آغاز "عملیات ویژه" روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر