سفیر اوکراین در سازمان ملل: تلفات روس ها بیش از جنگ ۱۰ ساله افغانستان است

سفیر اوکراین روز سه‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد نیروهای اوکراینی ضربات جبران ناپذیری به ارتش روسیه وارد کرده اند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، کیسلیسا مدعی شد که روسیه از زمان تهاجم بیش از ۱۷ هزار نیروی نظامی به اضافه بیش از هزار و ۷۰۰ خودروی زرهی و حدود ۶۰۰ تانک را از دست داده است. وی این تلفات را "ضربه بی سابقه ای به مسکو، جایی که تعداد تلفات اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در افغانستان در مقایسه با آن کمرنگ است" دانست. شوروی در طی یک دهه جنگ در افغانستان حدود ۱۵ هزار سرباز خود را از دست داد.

بیش از یک ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، سرگی کیسلیسا، سفیر اوکراین در سازمان ملل، از عبارات پوتین در مورد  «غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی» همسایه کوچک‌ترش، برای طعنه و برجسته کردن خسارات روسیه در جنگ استفاده کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کیسلیسا همچنین مدعی شد ۱۲۷ هواپیما، ۱۲۹ بالگرد، ۷ کشتی، ۳۰۰ سامانه توپخانه، تقریبا ۱۰۰ سامانه پرتاب موشک و ۵۴ سامانه دفاع هوایی روسیه نابود شده است.

روسیه اخیراً اعلام کرده است که تنها یک هزار و ۳۵۱ سرباز این کشور در اوکراین کشته شده‌اند، در حالی که ناتو تعداد کشته‌های روسیه در هفته گذشته را بین ۷ تا ۱۴ هزار نفر اعلام کرده است. استفان سیدمن، استاد دانشگاه کارلتون و مدیر شبکه دفاع و امنیت کانادا، به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی نیوز گفت: «هر طرف انگیزه‌ای دارد تا آسیب‌هایی را که وارد می‌کند، برجسته تر کند و آسیب‌هایی که به خودش وارد شده را کاهش دهد. این بخشی از هر جنگی است.»

اما شان مالونی، استاد تاریخ نظامی در کالج نظامی سلطنتی کانادا، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که با منابعی که در اختیار دارد، مطمئن است که تعداد روس‌هایی که در عملیات کشته شده‌اند بیش از ۱۵ هزار نفر است، از جمله ۳۱ افسر ارشد ارتش روسیه و بسیاری از سربازان آموزش دیده. او گفت روس ها «به پرسنل خود اهمیت نمی دهند، وسایل نقلیه آنها برای محافظت از نیروهایشان تجهیز نشده اند. من در تمام این جنگ یک آمبولانس زرهی ندیدم.»

ارسال نظر