لاوروف: روسیه در پی بنیانگذاری یک نظم جهانی چند قطبی و عادلانه است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وانگ ایی همتای چینی خود گفت که ما به همراه شما و هوادارانمان به سوی نظم جهانی چند قطبی، عادلانه و دمکراتیک پیش خواهیم رفت.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ؛ وزیر امور خارجه روسیه که برای نخستین بار از هنگام آغاز جنگ اوکراین، برای شرکت در نشست های آینده افغانستان، به چین سفر کرده، افزود: جهان در مرحله بسیار جدی از تاریخ روابط بین الملل قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار گفت که که روابط پکن و مسکو در بوته آزمون تازه برای دگرگون کردن شرایط و اوضاع بین المللی، همچنان در مسیر درست پیشرفت می کند و از توسعه پایدار و پرشتابی برخوردار است.

"وانگ ون بین" سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیش از این گفته بود که مسکو و چین به تلاش ها برای پیشبرد روابط بین المللی چند قطبی جهانی و دمکراتیک کردن روابط بین المللی ادامه خواهند داد.

وانگ، همکاری های چین و روسیه و تلاش های ۲ کشور را برای دستیابی به صلح، پشتیبانی از امنیت و مخالفت با سلطه جویی، بدون محدودیت دانست.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در سلسله نشست ها برای بررسی راه های کمک به افغانستان به شهر هوانگشان در شرق چین سفر کرده است.

 لاوروف روز دوشنبه در گفتگویی تاکید کرده بود که روابط روسیه و چین در مستحکم ترین سطح قرار دارد.

پکن ضمن پرهیز از محکومیت اقدام های مسکو در اوکراین، بارها مخالفت خود را با تحریم های غرب علیه روسیه اعلام و پافشاری کرده است که روابط عادی اقتصادی و مراودات تجاری با همسایه اش را حفظ خواهد کرد.

پیشتر کین گانگ سفیر چین در واشنگتن برخی شایعات و اخبار رسانه‌ها را مبنی بر ارسال تسلیحات و کمک نظامی پکن به روسیه رد کرده بود.

 سفیر چین در واشنگتن در واکنش به اظهارات لاوروف در مورد اینکه مسکو و پکن بخاطر مساله اوکراین به هم نزدیکتر می شوند، بیان کرد که دو کشور چهار هزار کیلومتر مرز و منافع مشترک بسیاری دارند و این روابط به پکن، موقعیت خاصی در عرصه بین الملل برای برگزاری مذاکرات صلح می دهد.

ارسال نظر