مهاجرانی: صحبت در مورد ماندن یا رفتن اسکوچیچ سخت است/نیاز به فدراسیون مقتدر داریم

پرافتخارترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران گفت: نمی خواهم در مورد رفتن یا ماندن اسکوچیچ اظهارنظر کنم زیرا کار بسیار سختی است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حشمت مهاجرانی یک نام ویژه در تاریخ فوتبال ایران است، مردی که سال‌ها پیش در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار ایران را به جام جهانی آرژانتین برد.

وی در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایرنا از گروه‌بندی ایران در جام جهانی، بازی‌های ایران با انگلیس و آمریکا و نظرش در مورد تغییرات در کادرفنی تیم ملی صحبت کرد که در زیر می‌خوانید. 

اگر از اولین سرمربی ایران در جام جهانی بپرسیم نظرتان درباره گروه بندی ایران چیست، چه پاسخی خواهد داد؟

پاسخ من به شما این است در گروهی خیلی خوب قرار گرفته‌ایم. 

فقط همین.

(با خنده) گروهمان مناسب است. اگر از دراگان اسکوچیچ می‌خواستند رقیبان ایران را در جام جهانی ۲۰۲۲ کنار هم بچیند به طور حتم نمی‌توانست این تیم‌ها را انتخاب کند.

یعنی اسکوچیچ آدم خوش شانسی است؟

نه من نمی‌خواهم از این واژه استفاده کنم و بگویم که اسکوچیچ خوش شانس است یا نه. در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم. البته این را هم من و هم شما و هم تمام مردم می‌دانند که در جام جهانی هیچ گروهی آسان نیست و تمام رقبا برای این در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان شرکت می‌کنند که دیده شوند و بهترین نتایج را کسب کنند.

مهاجرانی: صحبت در مورد ماندن یا رفتن اسکوچیچ سخت است/نیاز به فدراسیون مقتدر داریم

رویارویی با انگلیس؛ خیلی‌ها برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنند.

وقتی از فوتبال انگلیس حرف می‌زنیم قدرت بدنی، سرعت و فیزیکی جسمانی برایمان تداعی می‌شود؛ این تخصص فوتبال انگلستان است که با کمک گرفتن از آن در سال‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و به فینال یورو نیز رسیده است. لیگ برتر انگلستان نیز در زمره بهترین‌ لیگ‌های دنیاست.

در این بازی شانس پیروزی داریم؟

در این فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست، چرا نباید شانس داشته باشیم؟

این که ایران بتواند انگلستان را شکست دهد، یک مثبت اندیشی یا رویای دست نیافتنی است؟

باید با امیدواری به جلو برویم و انگیزه داشته باشیم، فوتبال ایران فاکتوری را در اختیار دارد که هیچ تیمی در دنیا آن را در اختیار ندارد.

چه فاکتوری؟

فاکتور غیرت. ما در تاریخ خود نشان داده‌ایم جاهایی که لازم بوده طوری بازی کرده‌ایم که هیچ کس تصور آن را نمی‌کرده است و روزهای خاطره انگیز و حماسه‌های بزرگی را رقم زده‌ایم. دنیا را چه دیدید شاید در قطر حماسه دیگری شکل بگیرد.

مهاجرانی: صحبت در مورد ماندن یا رفتن اسکوچیچ سخت است/نیاز به فدراسیون مقتدر داریم

و بازی با آمریکا؛ این بازی از نظر ورزشی و سیاسی حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

این مسابقه سیاسی نیست و فقط ورزشی است. خاصیت ورزش این است که از سیاست دور باشد. ما باید نگاه ورزشی به این جدال داشته باشیم و برویم تا دومین پیروزی خود را در تاریخ مسابقات جام جهانی مقابل این تیم به دست آوریم.

نقش فدراسیونی که رییس ندارد، چقدر می‌تواند در شرایط تیم ملی موثر باشد؟

باید برنامه‌ریزی کرد و بهترین شرایط را برای تیم ملی در جام جهانی فراهم کرد. تیم ملی نیاز به یک فدراسیون مقتدر دارد اما فدراسیون فوتبال ایران با ضعف‌های بزرگی روبروست.

دراگان اسکوچیچ بماند یا با یک سرمربی بهتر پا به جام جهانی بگذاریم؟

خیلی سخت است و دوست ندارم در این باره حرف بزنم. بهتر است در این باره صحبتی انجام ندهم. فوتبال ایران نیاز به شرایطی دارد که امروز فاقد آن هستیم. ما همانطور که گفتم در فدراسیون خود ضعف و مشکل داریم و اینها باید ابتدا برطرف شود.

ارسال نظر