معاون قرآن وزارت ارشاد: کسانی که حرف جدیدی ندارند به نمایشگاه نیایند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غرفه‌هایی در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارند که حرف جدیدی برای بازدیدکنندگان داشته باشند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،علیرضا معاف درباره نحوه حضور موسسات و نهادهای قرآنی در غرفه های بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  گفت: من شرط کردم هر کسی که در نمایشگاه غرفه دارد، باید کار مشخص داشته باشد.

وی تاکید کرد: برنامه محوری و برنامه بنیانی یکی از بحث های جدی در نمایشگاه است که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در شورای سیاستگزاری تاکید کردند که غرفه های بی رونق و کم رونق حضور نداشته باشند.

رئیس بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم افزود: بر همین اساس کسانی که احساس می کنند، حرف جدیدی ندارند به نمایشگاه نیایند. در همین هفته منتهی به نمایشگاه بعضی از بخش ها و غرفه ها را حذف کردم. چون دیدم حرف جدیدی وجود ندارد، این غرفه ها و بخش ها را با بخش های جدید جایگزین کردم که حرف جدید و ابتکاری دارند.

وی ادامه داد: وقتی دیدم بخشی از نمایشگاه قول و قرار اولیه را انجام نداده اند، به طور طبیعی حذف شد و به جای آن بخشی دیگر را جایگزین کردم. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که شبستان های مصلی محدود است و با همکاری خوب مصلی توانستیم ۳۰ هزار متر مربع را به ۴۰ هزار متر افزایش دهیم. 

معاف درباره هزینه های درنظر گرفته شده برای نمایشگاه امسال گفت: هزینه های نمایشگاه برآورد شده است ولی چون این هزینه ها سیال و در حال کم و زیاد شدن است، نمی توان رقم قطعی اعلام کرد. ما سعی کردیم با انضباط مالی و با رعایت بیت المال این کار انجام شود.

معاون قرآن وزارت ارشاد: کسانی که حرف جدیدی ندارند به نمایشگاه نیایند

وی افزود: بسیاری از بخش ها در نمایشگاه قرآن تولیدی و محتوایی هستند و نه تنها به مدیریت نمایشگاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پولی پرداخت نمی کنند بلکه بابت برگزاری غرفه مبلغی نیز دریافت می کنند. بنا بر این حضور موسسات در نمایشگاه قرآن با نمایشگاه کتاب تفاوت دارد. در واقع نمایشگاه کتاب از نظر محتوایی کم هزینه تر از نمایشگاه قرآن است. به عنوان نمونه بخش های کودک، نوجوان و بخش های مختلف، همه تولیدی هستند و باید برای آن بودجه قرار داد و از آن ها حمایت کرد تا محتوایی را تولید و تبدیل به یک اثر هنری کنند و آنگاه به نمایشگاه ارائه دهند ولی به هرحال تلاش می کنیم تا پس از برگزاری نمایشگاه گزارشی شفاف از منابع و مصارف ارائه کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دستاوردهای این نمایشگاه گفت: دستاوردهای نمایشگاه شامل دو بخش است. یکی بخش جاری است که همیشه در نمایشگاه ها انجام می شود و نمایشگاه باید استمرار داشته باشد. یعنی آنچه که در یک سال قبل در کار قرآنی و دینی کشور انجام شده در نمایشگاه دیده شود و آنچه در نمایشگاه آغاز می شود، در طول سال باید جاری شود.

وی افزود: بخشی دیگر از دستاوردهای نمایشگاه همان دستاوردهای ساری و جاری است که آنچه از قبل بوده را بتوانیم به بعد منتقل کنیم. در واقع نمایشگاه مانند قله ای است که شما از دامنه به بالا می روید و به قله ای می رسید و بعد از آن باید سلسله جبالی ادامه پیدا کند. بخشی از دستاوردهای نمایشگاه از این جنس است و بخشی هم نوآوری و ابتکار است که نمونه آن ارائه ۱۴۰ استارتاپ طی سه روز است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار قرآن، کتاب امید و آرامش از شنبه ۲۷ فروردین مصادف با ۱۴ ماه رمضان شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) به مدت دو هفته تا جمعه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ دقیقه به صورت حضوری در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای علاقمندان به قرآن خواهد بود و در فضای مجازی نیز از طریق پایگاه بیست و نهمین نمایشگاه قرآن قابل استفاده است.​

ارسال نظر