تکرار تخلف نصف به‌علاوه یک در انتخابات فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری

اشتباه محاسباتی در زمان انتخاب دبیر کل فدراسیون بین‌المللی وزنه‌بردرای موجب تکرار رای‌گیری این پست شده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا و بنا به اعلام تارنمای خبری  inside the games در زمان شمارش آراء نامزدهای انتخاباتی پست دبیرکلی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری یک اشتباه محاسباتی رخ داد. بنا بر اعلام این سایت در آن انتخابات «خوزه کوئینونز» نماینده پرو با ۶۸ رای برنده اعلام شد اما این تعداد آرا به معنای نصف به‌علاوه یک نیست و باید انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد.

برای پست دبیرکلی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری خوزه کوئینونز از پرو، اورسو از ایتالیا، علی مرادی از ایران و چند نفر دیگر ثبت نام کرده بودند که اورسو ۶۰ رای و علی مرادی ۱۶ رای در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 

بعد از اعتراض نماینده ایتالیا به نتیجه این انتخابات، مسوولان  فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری  با پذیرش این اشتباه محاسباتی اعلام کردند که انتخابات این پست روز پنجشنبه (۳۰ ژوئن)  برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که پذیرش خطای محاسباتی در زمان شمارش آراء هیچ سودی به حال علی مرادی نخواهد داشت زیرا وی با ۱۶ رای در جایگاه سوم قرار دارد و رقابت بین نماینده پرو و ایتالیا است.

سال ۱۳۹۸ و در جریان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری ایران اشتباه محاسباتی در شمارش آرا  موجب شد تا علی مرادی برنده آن کارزار اعلام شود اما با پیگیری‌های سجاد انوشیروانی و رای دیوان عدالت اداری نتیجه انتخابات باطل اعلام شد و علی مرادی نیز از ریاست فدراسیون کنار رفت. سجاد انوشیروانی بعد از  گرفتن حکم ابطال انتخابات تیرماه ۱۳۹۸ خود سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده گرفت.

وی در نخستین اقدام پست‌های کلیدی را بین شماری از دوستان و پیشکسوتان وزنه‌برداری تقسیم کرد. با حضور انوشیروانی، بهداد سلیمی به پست نایب رئیسی فدراسیون رسید و کوروش باقری نیز مدیر تیم‌های ملی شد. محمدرضا براری دستیار سعید علی‌حسینی در تیم ملی شد و حسین مقامی جای محسن بیرانوند در پست دبیری فدراسیون را گرفت.

ارسال نظر