رییسی: ملاحظات محیط زیست در توسعه صنعتی و اقتصادی لحاظ می‌شود

رییس جمهور با بیان اینکه توسعه صنعتی و اقتصادی باید در پرتو حفظ محیط زیست باشد، گفت: در فرایند توسعه ملاحظات زیست محیطی و مشکلات احتمالی که ممکن است برای مردم و جامعه ایجاد کند، باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی، جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: پیشرفت اقتصادی و صنعتی یک مزیت است اما باید در این جریان حفظ مسائل محیط زیست در اولویت باشد. 

وی یکی از ظرفیت های استان یزد را گردشگری سلامت دانست و میزبانی استان یزد از بیماران سایر نقاط نقاط کشور را یک فرصت برای توسعه دانست و تاکید کرد: یزد می تواند به مرکزی برای ارائه خدمات تخصصی به بیماران داخل و خارج کشور تبدیل شود که همینطور نیز هست زیرا از کادر درمانی مجرب و مراکز مجهزی برخوردار است و این مزیت ها یزد را به قطب گردشگری سلامت تبدیل می کند و باید تقویت شود.

آیت الله رییسی در خصوص ظرفیت های ایجاد اشتغال در استان یزد نیز یادآور شد: این که افراد جویای کار وارد یزد شوند و زمینه اشتغال برایشان فراهم شود یه فرصت مناسب است یعنی این استان علاوه بر اینکه برای بیکارهای خود ظرفیت اشتغال دارد، زمینه ایجاد شغل را برای استانهای دیگر نیز  فراهم نماید .

وی همچنین در خصوص ظرفیت های صنعتی و گردشگری و معدن استان اظهار داشت: یزدی می تواند در این زمینه ها قطب کشور باشد ، زیرا برخی صنایع این استان در رتبه های اول تا سوم کشور قرار دارد و این یعنی یزد نیروهای فرهیخته و مبتکری دارد که می توانند این استان را به مرحله بالایی از پیشرفت برسانند و باید این مسیر در استان دنبال شود .

رییس جمهور با تاکید بر افزایش اختیارات استان یزد گفت: این اختیار بستر قانونی را در کنار صندوق پیشرفت و عدالت برای شتاب بخشی به توسعه استان و رفع مشکلات اشتغال و تکمیل پروژه های نیمه تمام فراهم می کند.

آیت الله رییسی در خصوص مهاجرپذیری بالای استان یزد نیز گفت: لازم است در ساز و کار مدیریت مهاجران در کشور تجدید نظر شود، مهاجران، مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فردی مختلفی دارند و هر چند اقداماتی به صورت مقطعی تا کنون انجام گرفته اما باید با ساختاری مناسب تر برای این پدیده برنامه ریزی شود.

تامین آب استان یزد با راهکارهای کوتاه و بلند مدت مدیریت می‌شود

رییس جمهور در پاسخ به پرسش صدا و سیمای مرکز یزد در خصوص برنامه دولت برای تامین آب پایدار بر این استان، گفت: برای رفع مشکل آب در استان یزد یک برنامه کوتاه مدت چند ماهه و یک برنامه میان مدت داریم.

آیت الله رییسی افزود: برای رفع مشکل آب در یزد و اصفهان و دیگر مناطق همجوار برنامه ریزی شده است و برخی اقدامات هم آغاز شده که در کوتاه مدت جواب می دهد .

وی با بیان اینکه برنامه مدت داری هم داریم که ممکن است چند ماه حاصل نشود که این هم در دست اقدام است، تصریح کرد: ما در دولت با فعل ماضی با مردم صحبت می کنیم نه مضارع. 

به گفته رییس قوه مجریه، در برنامه کوتاه مدت، تامین آب پایدار و اطمینان بخش برای استان یزد پیش بینی کردیم اما در بلند مدت نیاز به کار طولانی مدت است که در مرکز پیگیری شده و در استان هم صحبت شده تا نگرانی مردم که بجاست رفع شود. 

رییسی، آب را مسئله اول استان یزد دانست و با بیان اینکه آب موجود را باید مدیریت کرد اضافه کرد: هم بحث کمبود آب داریم و هم بحث کمبود مدیریت؛ اینجا مدیریت آب مهم است، آب هم اگر درست مدیریت شود می توان استفاده کرد. 

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید آب صنعتی ، کشاورزی و شرب را مدیریت کنیم گفت: مردم هم باید مشارکت کنند، موضوع اب یک مسئله استانی نیست، همه استانها مسئله اب دارند باید با تقسیم عادلانه، این مشکل را حل کرد.

وی یادآور شد: این مشکل، دغدغه دولت است که پیگیری شده و استاندار یزد هم رفع مشکل آب را بطور جدی دارند و دنبال می کنند تا انجام شود.

وی در پایان با قدردانی از اصحاب رسانه استان یزد، پیگیری مصوبات سفر از سوی رسانه ها را خواستار شد و برای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم که بعلت بیماری در بیمارستان بستری است، آرزوی سلامتی کرد. 

در پایان این نشست اصحاب رسانه استان یزد با رییس جمهور عکس یادگاری گرفتند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و برخی از وزرای دولت روز جمعه در قالب دوازدهمین سفر استانی دولت، به یزد سفر کردند.

ارسال نظر