برکات اوقاف باید بین مردم نهادینه شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: مردم باید با آثار و برکات موقوفاتی که از آنها بهره می‌گیرند آشنا شده و این امر در زندگیشان نهادینه شود

 به گزارش تیتر عاشورامجتبی عبداللهی روز یکشنبه در حاشیه آیین معارفه رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اظهار داشت: تسریع امور مردم در اولویت اوقاف قرار گیرد و کارها و خدمات با سرعت و بر اساس قانون ارائه شود.

وی بر لزوم خدمات رسانی بیشتر و مطلوب به مراجعان تاکید کرد و افزود: باید مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند به دقت و سرعت رسیدگی شده و مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران خاطر نشان کرد: وقف سنت نیکو و پسندیده ای است که به وسیله آن بسیاری از مشکلات در جامعه مرتفع شده و کارهای زیادی در این حوزه انجام می شود.

این مسئول با توجه به وسعت شهرستان ری و موقوفات زیاد و وجود اماکن متبرکه خواستار استفاده از ظرفیت افراد تاثیر گذار در این حیطه شد.

در این آیین حجت الاسلام سید محمد سیدی به عنوان رئیس اداره اوقاف و  امورخیریه جدید شهرستان ری منصوب شد.

پیش از این حجت الاسلام مرتضی صادقی ریاست این اداره را برعهده داشت. صادقی به مدت دو سال در اداره اوقاف شهرستان ری مسئولیت این اداره را عهده دار بود.

اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه‌ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می‌شود.​

 

ارسال نظر