اگر در جامعه هنجارشکنی اتفاق بیفتد نمی‌توان منتظر کار ایجابی ماند

اسماعیلی گفت: با توجه به پدیده‌های جدید تلاش داریم زمینه متناسب سازی قوانین و مقررات مطابق با تحولات امروز و درعین حال منطبق بر سنت‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی را فراهم کنیم.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر،  جلسه ۷۶۴ شورای فرهنگ عمومی روز سه شنبه با حضور اعضا به ریاست وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد و «طرح تحول حجاب و عفاف» در کشور از مباحث پیش از دستور این نشست بود.

محمدمهدی اسماعیلی در این نشست اظهار داشت: اجرای کامل قانون عفاف و حجاب را مأموریت خود در این وزارتخانه می‌دانیم، لازم است نه کار ایجابی را معطل کار سلبی کنیم نه برعکس، هر دو حوزه باید باهم انجام شود، اگر در جامعه هنجار شکنی اتفاق بیفتد نمی‌توان صبر کرد تا کار ایجابی جواب دهد، با هنجار شکن باید برخورد کرد، اگر اشکالات قانونی در این زمینه وجود دارد باید حل شود.

وی افزود: هر دو بخش ایجابی و سلبی یعنی هم کار گفتمانی و هم برخورد با هنجارشکنان در کنار هم باید پیش برود. وظیفه من به عنوان وزیر فرهنگ این است اگر امکان اصلاح مسأله‌ای و رفع اشکال آن وجود ندارد جلوی آن را بگیرم. ما با هنجارشکنی در حوزه هنر از جمله فیلم، حوزه وی او دی و … برخورد می‌کنیم.

اسماعیلی گفت: نمی‌توانیم کار سلبی را تعطیل یا معطل به کار ایجابی کنیم، در عین حال کار ایجابی هم متولیان خود را دارد. ما در نهادهای دولتی مقابله با هنجارشکنی را مطابق قانون اجرا می‌کنیم. چون معتقدیم دستگاه‌های دولتی باید از خود شروع کنند. ما در زمینه اجرای قانون کاستی نداریم، شاید در حوزه برخورد انتظامی نیاز به ترمیم‌هایی داریم اما در سیستم‌های اداری آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی داریم که در حال حاضر اجرا نمی‌شود و باید در این زمینه تحولاتی صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: اگر کاری خلاف شرع و قانون است هیچ مجوزی مانع برخورد با آن نیست.

وی دستور داد: کارگروه ویژه با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله دانشگاه، روحانیت، نماینده حوزه، نیروی انتظامی و … شکل بگیرد و متن آماده شده در این خصوص نیز تکمیل گردد و ظرف یک هفته آینده دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی نظرات دستگاه خود را به دبیرخانه اعلام کنند.

 

ارسال نظر