به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها

۱۷۱ برنامه هفته مقاومت در کرمان برگزار می‌شود

۱۷۱ برنامه هفته مقاومت در کرمان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: ۱۷۱ برنامه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در هفته مقاومت از ۱۰ تا ۱۶ دی در استان برگزار می‌شود که برخی از آنها در سطح ملی است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در نشست خبری دومین سالگرد شهید سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی سال گذشته با وجود محدودیت های کرونا با پای کار آمدن همه مسئولان، نهادها و مردم در استان کرمان به بهترین وجه برگزار شد و زمینه را برای مراسم امسال فراهم کرد.

وی بیان کرد: دومین سالگرد شهادت حاج قاسم امسال گسترده تر و با مرکزیت تهران و کرمان برگزار می شود؛ شعار سالگرد نیز همان شعار سال گذشته و «مرد میدان» است. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: رویکرد تمامی برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی مردمی است و برنامه ها نیز از حوزه تمرکز به سطح شهرستان ها برنامه ریزی شده است؛ در شهر کرمان در سه نقطه اصلی «گلزار شهدا و مزار شهید حاج قاسم»، بیت الزهرا(ع) و مصلا در کنار ۱۴ مسجد برنامه ها برگزار می شود.

رییس ستاد دومین سالگرد سردار سلیمانر در استان کرمان ادامه داد: پیش بینی ما برای اسکان و پذیرایی ۱۷ تا ۲۰ هزار زائر به صورت روزانه است که امکانات را فراهم کرده ایم اما اگر در بحث کرونا محدودیت ها به وجود آید، برنامه ها را با جمعیت کمتری برگزار می کنیم.

سردار معروفی با اشاره به نحوه تامین اعتبارات مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی تاکید کرد: برای برگزاری مراسم امسال از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی استان کمکی نمی گیریم و هزینه ها عمدتا مردمی و نیز توسط بخش دولتی تامین شده است.

وی اظهار داشت: سه مطالبه اصلی از دولت این است که در بحث اسکان زائران داخلی و خارجی، اجرای طرح جامع گلزار شهدای شهر کرمان و راهیان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برای دانشجویان و دانش آموزان حتما به ما کمک کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برنامه های خاطره گویی روایت حبیب، نشست سران عشایر شرق استان، گرامیداشت سالگرد زلزله بم و نقش حاج قاسم در امداد رسانی، برنامه بصیرتی ۹ دی از جمله مراسمی است که برخی از آنها تاکنون برگزار شده و مابقی تا قبل از سالگرد شهید سلیمانی برگزار می شود.

وی بیان کرد: گردهمایی تقریب مذاهب، تقدیر از کادر سلامت با حضور وزیر بهداشت، گردهمایی فرزندان شهدا، نخبگان، اساتید، دانشجویان، بانوان و همایش یاران حاج قاسم ازجمله برنامه هاست؛ همچنین اجلاسیه اصلی در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان از برنامه های ملی تدارک دیده شده هفته مقاومت در کرمان محسوب می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: درخواست دادیم روز ۱۳ دی شهر کرمان تعطیل شود و از شهروندان تقاضا داریم در ایام برگزاری برنامه های دومین سالگرد شهید حاج قاسم درصورت امکان از حضور در گلزار شهدا خودداری کنند تا برای حضور زائران مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های شهرستانی هفته مقاومت نیز توضیح داد: برگزاری یادمان ولایت در جیرفت، یادواره ۲ هزار و ۲۰۰ شهید معلم، گردهمایی بزرگ عشایر در  شهر رابر، سالگرد شهید حسین پورجعفری در گلباف، اجتماع شهدای مدافع حرم و فاطمیون در رفسنجان و گرمیداشت شهدا در شهربابک از جمله برنامه هایی است که برای دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در شهرستان های استان تدارک دیدیم که برخی از آنها نیز ملی برگزار می شود.

سردار معروفی گفت: همچنین در هفته مقاومت توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی و ۶۲۰ سری جهیزیه بین نیازمندان، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، بهره برداری ۶۳ طرح آبرسانی، آزادی ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، نذر اهدای خون و کلنگ زنی یا افتتاح بیش از ۴۰۰ مسکن محرومان انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت دومین سالگرد شهادت  سردار سلیمانی در تمامی روستاهای استان کرمان یک طرح یا پروژه شامل آبرسانی، ساخت مسکن، خانه عالم، لایروبی قنات و غیره انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: همایش گردشگری مقاومت با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کرمان نیز برگزار می شود و موزه دفاع مقدس را که خود حاج قاسم بنیانگذار آن بود، نوسازی و آماده استفاده خواهد شد.

سردار معروفی تاکید کرد: درخواست داریم کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام نامگذاری شود و این حق شهید سلیمانی به عنوان ایجاد کننده جبهه مقاومت است و رسانه ها در این زمینه باید کمک کنند.

وی بیان کرد: کمیته رسانه دومین سالگرد شهید سلیمانی حدود ۷۰۵ برنامه شامل گزارش، خبر، مصاحبه، برنامه رادیویی، تلویزیونی و غیره در هفته مقاومت خواهد داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: باید شهید سلیمانی را با اندیشه زیبای او معرفی کنیم و ایشان را در خاطره گفتن محدود نکنیم؛ مکتب حاج قاسم را به یک جریان و دست یافتنی کنیم.

وی تصریح کرد: مبنای زندگی سردار دل ها دستگیری از مردم بود نه مچ گیری و حاج قاسم در طول سال های فعالیتش کسی را هُل نداد؛ شهید سلیمانی عملگراترین فرد دوران انقلاب اسلامی است در حالی که متاسفانه شاهدیم برخی خوب حرف می زنند اما عمل نمی کنند.

ارسال نظر