مریم مقدس پل ارتباطی بین ادیان است

خلیفه ارامنه تهران با اشاره به جایگاه ویژه حضرت مریم در اسلام گفت: مریم مقدس پل و رابطی برای گفت‌وگو و تعامل بین ادیان است.

 به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان روز پنجشنبه (دوم دی) در چهارمین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن با موضوع معاصر سازی سبک زندگی حضرت مریم (ع) افزود: بی تردید اسلام هم برای حضرت مریم جایگاه ویژه‌ای معرفی کرده و در این خصوص مقالات متعددی به چاپ رسیده است. عشق ما نسبت به حضرت مریم عشقی بی حد و حصر  است و بر همین اساس هم صدها کلیسا به نام مریم مقدس نامگذاری شده است.

وی با تبریک سال جدید مسیحی به مسیحیان ایران و جهان تاکید کرد: برای همه به خصوص ایرانیان و  مسیحیان در ارمنستان و دیگر نقاط جهان سالی خوب و همراه با سلامت آرزو می‌کنم. برگزاری چنین نشست‌ها و کنگره‌هایی قابل تقدیر  است که می‌تواند موجب گفت وگوی بین ادیان و برقراری تعامل بیشتر شود.

«نشست کنگره بین‌المللی ولایت اجتماعی زن» با موضوع معاصر سازی سبک زندگی حضرت مریم (ع) به‌صورت حضوری و مجازی، با حضور «حسن رحیم پور ازغدی»،  اسقف اعظم «سیبوه سرکیسیان»، خلیفه  ارامنه تهران، اندیشمندان، خانواده‌های شهدای مسیحی؛ ارامنه، آشوری و جمعی از مسئولان، به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

ارسال نظر